اجتماعیاسلایدر

دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به همه گیری کرونا بر اثر تجمع هشدار داد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد جمعه شب با انتشار بیانیه‌ای نسبت به شیوع کرونا بر اثر تجمع مردم هشداد داد و خاطر نشان کرد: پیشگیری از همه گیری کرونا با همکاری و مشارکت مردم میسر است.

به گزارش صدای مشهد، در این بیانیه آمده است: اکنون که مشهد در وضعیت بحرانی و قرمز قرار دارد از مردم شریف استان درخواست می‌کنیم از شرکت در هرگونه تجمع اجتناب کنند و استفاده از ماسک، پرهیز از سفر و بهداشت دست‌ها را جدی بگیرند.

این بیانیه می افزاید: به رغم تلاش بی وقفه و شبانه روزی مدافعان سلامت در طول هشت ماه گذشته، شهر مشهد بار دیگر در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته و کنترل این وضعیت تنها با مشارکت مردم میسر است. 

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این بیانیه اعلام کرد: از مهمترین عوامل شعله ور شدن آتش کرونا و گسترش شیوع آن و پر شدن تختهای بیمارستانها و افزایش تلفات عزیزانمان، حضور مردم در برنامه های جمعی و گروهی می‌باشد بنابراین شهروندان برای کنترل این ویروس و مهار بیماری باید با خودداری از شرکت در هر گونه مراسم جمعی، نکات بهداشتی را بطور جدی رعایت نمایند. 

در ادامه بیانیه آمده است: مدافعان سلامت با تلاش شبانه روزی و ایثارگرانه در خدمت به مردم و در خط مقدم مبارزه با کرونا در دو جبهه پیشگیری و درمان فعال  هستند و در این مسیر تعدادی از همکاران عزیز پزشک، پرستار و کارکنان بهداشتی و درمانی جان خود را از دست داده اند. 

این بیانیه می‌افزاید: افزایش تعداد مبتلایان و بستری شدگان در مراکز درمانی موجب خستگی و تحلیل نیروی جسمانی پزشکان، پرستاران و تمامی افراد درگیر مبارزه با کرونا خواهد شد.

در این بیانیه یادآوری شده است: هر گونه تجمع صرفنظر از ماهیت آن، خطر رشد و گسترش بی رویه کرونا در این کلانشهر را به دنبال دارد و اگر تعداد مبتلایان به یک باره افزایش یابد شرایط مشهد نیز مشابه بسیاری شهرهای دنیا غیرقابل کنترل خواهد شد.

۸۰‌ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارد و بقیه این جمعیت توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شوند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۴۹۲ هزار و ۳۷۸ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۸ هزار و ۹۸ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۴۰۱ هزار و ۳۷۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید