اسلایدر

دانشجویان مشهد خواستار توقف پروژه در ارتفاعات سبز این شهر شدند

دانشجویان دانشگاه‌های مشهد روز دوشنبه طی بیانیه‌ای خواستار توقف پروژه در ارتفاعات سبز این شهر شدند.

به گزارش صدای مشهد، دانشجویان در این بیانیه از رییس دادگستری استان خراسان رضوی خواستند در جمع آنها حضور یافته و به ابهامات دانشجویان در این زمینه از منظر مدعی العوم  پاسخ دهد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: با توجه به تخریب‌های صورت گرفته در ارتفاعات جنوبی مشهد، از بین رفتن منابع طبیعی و ورود بنگاه‌های قدرت و ثروت در ارتفاعات جنوبی و همچنین نبود عکس‌العملی مبنی بر جلوگیری از این فرآیند از سوی مدیران ارشد استانی، دانشجویان دانشگاه‌های مشهد مجبور به ورود به این مسئله و تلاش برای حفظ منافع مجاوران و زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) شده و در این راستا قرارگاه دانشجویی صیانت از ارتفاعات جنوبی مشهد را تشکیل دادند.

این بیانیه می‌افزاید: طی تحقیقات صورت گرفته توسط این قرارگاه به نکاتی برخوردیم که ناشی از عدم شفاف‌سازی در اظهارنظر مسوولان شهری و استانی است، پروژه کمربند جنوبی در سال ۹۶ به دلایل زیست محیطی و قانونی به دستور دادستانی استان متوقف شد اما این پروژه هم اکنون بدون رفع موانع قانونی و عدم پیوست زیست محیطی شروع شده است که فقط در سایه مجوز ستاد تدبیر انجام شده که این مجوز هم به طور رسمی منتشر نشده است تا نخبگان و عموم مردم بدانند به‌طور دقیق چه کسانی و با چه استدلال‌های علمی اجازه ادامه کار را داده‌اند.

دانشجویان در این بیانیه خطاب به رییس دادگستری خراسان رضوی آورده‌اند: جناب آقای صادقی شما به‌عنوان حافظ حقوق بیت المال و همچنین رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی و همچنین یکی از اعضای اصلی تصمیم‌گیر در استان باید نسبت به حرف‌ها و دستورات خود به نخبگان جامعه پاسخگو باشید، لذا از جنابعالی درخواست می‌شود در جلسه‌ای کاملاً نخبگانی با حضور نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در فضای دانشگاه به سوالات ما در باره پروژه کمربند جنوبی مشهد به‌طور کامل و شفاف پاسخ دهید.

طول کمربند سبز مشهد ۲۹ هزار هکتار است که ۱۹ هزار هکتار آن کمربند سبز جنوبی و ۱۰ هزار هکتار کمربند سبز شمالی مشهد را تشکیل می‌دهد.

در اجرای پروژه کمربند سبز در ۴۱۴۶ هکتار از اراضی بیش از یک میلیون و ۱۴۷ هزار اصله درخت در چهار عرصه پارک سوران با ۱۲۰ هکتار، ویرانی با ۹۵ هکتار، محدوده بهشت رضا (ع) با ۸۵ هکتار و ارتفاعات جنوبی با سه هزار هکتار کاشته شده است.

کمربند سبز مشهد یکی از پروژه‌های بزرگ این شهر است که با هدف جلوگیری از تصرف اراضی و رشد افقی شهر و همچنین ایجاد تفرجگاه مناسب برای استفاده مردم در حال اجراست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید