اقتصادی

خرید حمایتی دام در خراسان رضوی آغاز شد

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی گفت: با هدف حمایت از دامداران و نیز تامین ذخیره گوشتی استان از امروز خرید حمایتی بره و گوساله نر در این استان آغاز شد.

به گزارش صدای مشهد، سعادت علی‌نیا  افزود: در این راستا خرید دام روستایی شامل بره نر و گوساله نر از دامداران انجام و در هر بخش پرداخت به صورت تلفیقی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هر بره نر به قیمت هر کیلوگرم ۶۲ هزار تومان خریداری می‌شود که ۵۳ هزار تومان آن نقدی و بقیه به صورت نهاده (کنسانتره) به دامدار پرداخت می‌شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی گفت:خرید گوساله نر هم به قیمت هر کیلوگرم ۵۹ هزار تومان انجام می‌شود که ۵۰ هزار تومان آن نقدی است و به ازای هر کیلوگرم دیگر آن معادل ۲.۲ کیلوگرم کنسانتره دولتی تحویل دامدار می‌ شود.

علی نیا افزود: طبق برآورد انجام شده حدود ۱۰۵ هزار راس دام سبک( بره نر) و ۱۷ هزار راس گوساله نر مازاد در استان خراسان رضوی وجود دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس سهمیه بندی خرید در شهرستانها انجام می‌شود و گوشت حاصل از آن به عنوان ذخیره راهبردی استان ذخیره سازی می‌شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی با بیان این که خرید در این بخش تا پایان سال ادامه دارد گفت: خرید دام مازاد عشایر نیز که از خرداد ماه آغاز شده همچنان ادامه دارد و تا کنون ۳۲ هزار و ۱۰۹ راس دام در این قالب خریداری شده است که گوشت استحصالی آن ۴۵۲ تن بوده که ذخیره‌سازی شده است.

۱۰ درصد جمعیت دامی کشور به تعداد ۱۵ میلیون راس متعلق به خراسان رضوی است و سالانه به طور متوسط ۷۶ هزار تن گوشت قرمز، ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در خراسان رضوی تولید می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید