صدای محلاتمنطقه هفت

جلسه ستاد بازآفرینی منطقه۷ درباره سند توسعه محله قائم برگزار شد

پس از ابلاغ حکم ریاست ستاد بازآفرینی مناطق  توسط فرماندار شهرستان مشهد به شهرداران مناطق ۱۳ گانه مشهد، اولین جلسه ستاد بازآفرینی منطقه۷ با موضوع بررسی سند توسعه محله قائم جهت ارائه در ستاد بازآفرینی شهرستان مشهد، برگزار شد.

به گزارش صدای مشهد؛ شهردار منطقه هفت گفت: تاکنون دو سند توسعه محلات طرق و خلج در ستاد استان به تصویب رسیده است و در این جلسه، سند توسعه محله قائم جهت ارائه به فرماندار در ستاد بازآفرینی شهرستان مشهد مورد بررسی قرار گرفت.

وحید برجسته نژاد با ذکر این مطلب که کمبودها، نیازها و ظرفیت های محله قائم توسط مدیر دفتر توسعه محله قائم احصا شده است، افزود: عنوان پروژه های کالبدی ذیل این سند در سه دوره بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت قابل اجرا می باشد تا به بهبود وضعیت محله قائم  در همه ابعاد کالبدی، اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی با مشارکت دستگاه های مرتبط و دخیل در امر بازآفرینی و با مشارکت شهرداری منطقه۷، آستان قدس رضوی و سایر بخش های خصوصی و دولتی دیگر منجر شود.

برجسته نژاد در خصوص عنوان پروژه های کالبدی در سند توسعه محله قائم بیان کرد: ۳۸عنوان پروژه مرتبط با شهرداری منطقه۷ مشهد است که بیش از ۱۰عنوان از آنها به اجرا رسیده است و الباقی بعد از تصویب سند اجرائی خواهد شد.

مدیر دفتر توسعه محله قائم ضمن ارائه تمامی برنامه ها، طرح ها و پروژه های مورد نظر و کسب نظرات همه گروه های محلی و غیر محلی دخیل در امر بازآفرینی محله و رسیدن به ارائه پروژه های مشارکتی در ستاد، گفت: کمیته های ستاد بازآفرینی شامل شهرداری منطقه۷، کمیته اجتماعی فرهنگی، کالبدی-زیرساختی، توانمندسازی اقتصادی و کمیته حقوقی و پیش نگری و پیشگیری از گسترش بافت های نابسامان است که ذیل هر کدام، پروژه های مرتبط مورد بررسی قرار گرفته است و سهم هر یک از دستگاه ها از مجموع پروژه های سند توسعه محله قائم را مشخص کردیم.

هدی محمودی در ادامه افزود: از مجموع ۹۰پروژه مورد نیاز، ۲۰عنوان بین دو یا چند دستگاه مشترک است. در میان پروژه های مطرح شده در سند توسعه محله قائم سیدی، عنوان پروژه هایی مانند برگزاری دوره های آموزشی و فرهنگی، تفریحی و ورزشی، احداث مدرسه، کلانتری و مجتمع ورزشی، اجرای طرح های بهداشت و سلامت، طرح های اشتغال زایی، توسعه مسکن و بهسازی پیاده روها و معابر شهری، در پاسخ به نیازهای محله پیشنهاد شده بود.

لازم به ذکر است در این جلسه، براتعلی خاکپور استاد دانشگاه فردوسی مشهد، حمید معلم معاون اجرایی شهرداری منطقه۷، فرهاد محمدیاری مسئول امور توانسنجی متقاضیان و ارزیابی عملکرد دفاتر، رضا صفری رئیس اداره هماهنگی و راهبری دفاتر نیز حضور داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید