اجتماعی

جایزه جهانی اکوتوریسم به حسین کشیری اعطا شد

شب گذشته وطی مراسمی,جایزه شانزدهمین دوره فعالیتهای سازمان جهانی اکوتوریسم «تایس»به دکتر حسین کشیری ازجمهوری اسلامی ایران اعطا شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای مشهد، حسین کشیری با اشاره به سطح بالای این دوره از جایزه جهانی اکوتوریسم, گفت:دراین اجلاس جهانی که با حضور نمایندگان ۵۸کشور و درشهر زیبای توکات ترکیه برگزار شد توانستم جایزه برتراین دوره را در حوزه «توسعه فعالیت های گردشگری مسئولانه»ازآن خودکنم.
نماینده رسمی این سازمان در ایران خاطرنشان کرد:دراین مراسم که با حضور ۳۸نفرازسفرای کشورهای مختلف حاضر در ترکیه وبیش از ۴۰۰میهمان خارجی و بخش های دولتی و خصوصی فعال در عرصه گردشگری حضور داشتند,برگزیدگان ۱۵رشته جشنواره جهانی «تایس»معرفی و جوایز خودرا ازرییس سازمان جهانی اکوتوریسم ومسئولان کشور ترکیه دریافت کردند.
وی یادآور شد: باتوجه به فعالیت‌هایی که طی سال گذشته میلادی و تحت عنوان «توسعه فعالیت های داوطلبانه در عرصه گردشگری »درقالب برگزاری کارگاههای آموزشی, نشست های تخصصی وبازدید های حرفه ای برای حوزه ثمن ها داشتم و نظر به مستند سازی صورت گرفته, توانستم نظر هیئت داوران جشنواره را جلب نموده و جایزه جهانی سال ۲۰۲۱ را دریافت نمایم.
کشیری اضافه کرد:باتوجه به اهمیت و جایگاه فرش ایران,دراین مراسم یک تخته فرش دستباف نفیس ایرانی را به نمایندگی از مردم عزیز ایران اسلامی به رییس سازمان جهانی اکوتوریسم هدیه دادم که با تشویق و استقبال خوب میهمانان و مدیران حاضر در مراسم روبرو شد.همچنین سخنرانی را با موضوع معرفی ظرفیتهای گسترده گردشگری کشورمان با حضور متخصصان این عرصه انجام دادم و ویدیویی از ایران زیبا پخش نمودم.
گفتنی است انجمن جهانی تایس(Ties) از سال ۱۹۹۰ فعالیت خودرا آغاز و به عنوان مرجع رسمی معرفی مقاصد اکوتوریستی جهان شناخته می شود و تامین منابع تحقیقاتی و علمی و حمایت های مختلف از فعالیت های رایج در این حوزه را برعهده دارد.
مقر اوراسیا(آسیا- اروپا) این نهاد بین المللی در شهر استانبول قرار گرفته و طبق حکم صادرشده از سوی دبیرکل این انجمن در دسامبر ۲۰۲۰ ، دکتر حسین کشیری به عنوان نماینده رسمی تایس در ایران معرفی گردیدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید