فرهنگی

پیام آیت الله گلپایگانی به دست اندرکاران طرح تکریم نوجوانان تازه مکلف

همزمان با دهه کرامت و اتمام طرح تکریم نوجوانان تازه مکلف مشهدی که به دستور تولیت آستان قدس رضوی ۵۰ هزار بسته متبرک رضوی درب منازل ایشان توزیع شد، مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی خطاب به مخاطبان و دست اندرکاران این طرح پیامی صادر کردند.

به گزارش صدای مشهد، متن پیام ایشان به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

با سلام و درود به آستان فرشته‌پاسبان امام رئوف و مهربان، حضرت علیّ بن موسی الرضا علیهماالسلام و با اهدای سلام به محضر شما فرزندان عزیزم که به سنّ بلوغ و شرف صلاحیت توجه تکالیف الهی نائل شده‎اید.

حقیر درک این شایستگی را به شما تبریک و تهنیت می‎گویم.

از این تاریخ، شما به عضویت در جامعه اسلامی پذیرفته شده‎اید و روی اخلاق، گفتار و کردار شما حساب می‎شود و خداوند به شما، نشان و اعتبار عطا فرموده است‌ و در همه آیاتِ (یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا) به‌عنوان طرف خطاب و سخن او قرار می‎گیرید.

سعی کنید که به حول و قوّه الهی، برای خداوند متعال بنده‎ای صالح و برای پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله، پیروی راستین و برای ائمه طاهرین علیهم السلام به‌خصوص حضرت صاحب‌الامر و ولیّ عصر، حجه بن الحسن ارواح العالمین له الفداء، شیعه مخلص، و برای اسلام و قرآن، پاسداری فداکار و برای همه مؤمنین و مؤمنات، برادر یا خواهری غمخوار و مهربان باشید‌.

در کسب معرفت و دانش، به هر مقام و درجه‎ای که می‎رسید، در آن درجه متوقف نشوید و به کمال بیشتر و مقامات بالاتر نظر داشته باشید‌.

نوجوانان عزیزم

تکلیف‌، یعنی این گوی و این میدان؛ این شما و این‌همه فرصت‌های سعادت‎بخش.
تکلیف‌، یعنی ورود به دوره سازندگی، خودسازی، مسئولیّت و سرآغاز آمادگی برای سیر راه تکامل و تعالی.

خدا را هیچ‌گاه فراموش نکنید و از یاد خدا و دعا و عبادت، به‌خصوص نماز و توسل به ائمه هدی علیهم‌السلام و زیارت مشاهد مشرّفه مخصوصاً آستان ملکوتی حضرت ثامن الحجج علیهم السلام نیرو بگیرید و به‌سوی سعادت و کمال پیش بروید.

در پایان از دست‌اندرکاران این ‌همایش نورانی و خادمان عتبه مقدّسه رضویه علی مشرفها التحیه و الثناء کمال تقدیر و تشکّر را دارم و توفیقات بیشتر ایشان را در خدمت به مکتب، از خداوند متعال مسئلت دارم.

والسلام علیکم و رحمه‌ الله و برکاته

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید