اسلایدراقتصادی

توسعه صادرات به عراق موجب رشد نقدینگی شرکت‌های ایرانی است/ نشست B2B در مشهد برگزار می شود

مدیرعامل گروه پیشرو تجارت نصر فُرات بیان کرد: باید در خصوص رشد نقدینگی شرکت‌های ایرانی یک برنامه‌ریزی اصولی داشته باشیم و اثرپذیرترین راه در این خصوص توسعه صادرات به عراق است.

به گزارش پایگاه خبری صدای مشهد مرتضی هدایتی در نشست میان تجار ایرانی و عراقی، بیان کرد : در حوزه تبادلات جهانی سهم ما بین ایران و عراق پائین بوده از آن جهت که خدمات رایگان ارائه می‌دهیم میزان درآمدزایی‌مان از چین پائین‌تر است.

مرتضی هدایتی اظهار کرد: در حوزه رشد نقدینگی شرکت‌های ایرانی باید یک برنامه‌ریزی اصولی داشته باشیم و اثرپذیرترین راه را در این خصوص توسعه صادرات می‌دانیم.

وی گفت : در زمان ریاست‌جمهوری صدام امکان همکاری ایران و عراق میسر نبود، اما اکنون که ۱۸ سال آن از سقوط صدام می‌گذرد بازهم شاهد آن هستیم که ایران هنوز در حوزه تجارت جایگاهی در عراق ندارد و بلعکس چین که ارتباط بسیار کمتری به نسبت ایران با عراق برقرار کرده از موقعیت و جایگاه بهتری در این کشور برخوردار است و باید در گام نخست یک شناخت درست ایجاد شود.

مرتضی هدایتی با اشاره به اینکه ایران به واسطه موقعیت نجف و نزدیکی با ۵ استان کربلا، بصره، حله، دیوانیه و سلیمانیه، این شهر را به عنوان پایلوت انتخاب کرده است، اظهار کرد: در عراق بازار تولیدی انجام نمی‌شود و در حوزه‌های صنایع مختلف همچون خودرو، فرش، لوازم خانگی و غیره نیازمند واردات است و باید از این ظرفیتی که در تمامی صنایع داریم به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم

موانع بر سر راه توسعه صادرات ایران به عراق باید برداشته شود

محمد علی نعمانی فعال اقتصادی بر رفع موانع موجود بر سر راه توسعه صادرات ایران به عراق تاکید کرد و افزود: در چند سال گذشته تجارت میان ایران و عراق در حد قابل قبولی بود، درحالی که می‌بینیم که کمتر بهایی به کالای ایرانی داده می‌شود و صادرات کالاهای چینی و ترکیه‌ای به این کشور بیشتر شده است.

وی بیان کرد : در زیرساخت‌های هوایی، زمینی، هوایی و دریایی ایران به سمت عراق شرایط خوبی وجود دارد و موقعیتی که ما داریم دیگر کشورها ندارند و هزینه‌های مرزی که تا ۲ میلیون دینار رسیده بود هم کاهش یافته است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه باید موانع موجود بر سر راه توسعه صادرات ایران به عراق برداشته شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اطلاعاتی که در سامانه نیما به ثبت رسیده دغدغه‌ای بابت مسائل مالی وجود و ما حمایت لازم را از صادرکننده خواهیم داشت و نکته مهمتر در بحث سوددهی و منافع بیشتر در بحث صادرات بوده و می‌خواهیم که محصول ایرانی با قیمت حقیقی خودش و نه قیمت پائین به کشورهای مختلف از جمله عراق صادر شود.

نعمانی اظهار کرد: مشکلات زیادی در مباحث گمرکی در زمان صادرات محصولات ایرانی به عراق داریم و گمرک عراق هزینه‌های سنگین و غیرقابل عرفی را به تجار ایرانی تحمیل می‌کند.

وی ضمن اشاره به میزبانی مشهدی‌ها از تجار عراقی در راستای توسعه صادرات از ایران به عراق، بیان کرد: در هفته آینده میزبان ۴۰ نفر از تجار عراقی در حوزه‌های صنایع غذایی، ساخت و ساز، کشاورزی و برق و الکترونیک در مشهد خواهیم بود تا تولیدکنندگان ایرانی کالا و محصول خود را ارائه داده و بتوانند از این دیدار حداکثر استفاده را داشته باشند.

این فعال اقتصادی گفت: افراد برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به سایت https://iriqclub.ir/b2b مراجعه کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید