اسلایدراقتصادی

توزیع کالاهای طرح تنظیم بازار ویژه رمضان در خراسان رضوی

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مرحله نخست توزیع پنج قلم کالای اساسی طرح تنظیم بازار سهمیه خانوار از ابتدای ماه رمضان با قیمت مصوب در این استان در حال انجام است.

به گزارش صدای مشهد، علی غفوری مقدم افزود: طرح تنظیم بازار ویژه ماه مبارک رمضان از یک هفته قبل از شروع این ماه ابلاغ و برنامه تامین، توزیع و نظارت آن پیگیری شد که اقلام این طرح نیز شامل برنج، گوشت منجمد مرغ، گوشت قرمز منجمد، روغن و خرما است.

وی ادامه داد: سهمیه استان خراسان رضوی از مرحله نخست طرح تنظیم بازار ویژه ماه مبارک رمضان، چهار هزار و ۴۴۴ تن برنج هندی به قیمت هر کیلو گرم ۷۸۰ هزار ریال، سه هزار و ۵۰۰ تن شکر به قیمت هر کیلوگرم ۵۹ هزار ریال، ۲ هزار و ۲۲ تن گوشت منجمد مرغ به قیمت هر کیلوگرم ۱۲۰ هزار ریال، یکهزار و ۲۱۳ تن گوشت قرمز منجمد به قیمت هر کیلوگرم ۴۲۰ هزار ریال، چهار هزار تن روغن نباتی، ۱۰ تن خرما به قیمت هر کیلو گرم ۱۷۵ هزار ریال است که بخشی از آنها در حال توزیع است.

وی گفت: ۵۰ درصد از اقلام طرح تنظیم بازار سهم مشهد و ۵۰ درصد دیگر سهم سایر شهرستان‌های خراسان رضوی است.

غفوری مقدم افزود: امسال برای تامین سبد معیشتی قشر نیازمند پنج دستگاه اجرایی شامل سپاه پاسداران، کمیته امداد امام خمینی (ره)، آستان قدس رضوی، شهرداری و اتاق اصناف به همراه چندین موسسه خیریه و عام المنفعه وارد عمل شدند که ۲ قلم سبد معیشتی آنها شامل یکهزار و ۵۰۰ تن برنج هندی و ۵۰۰ تن شکر از اقلام طرح تنظیم بازار استان تامین شد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: اجرای طرح نظارتی ویژه ماه رمضان از پنجم اردیبهشت در این استان آغاز شده که تا پایان ۱۰ اردیبهشت ماه با همکاری اتاق‌های اصناف، هشت هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی از بازار انجام گرفته که پنج هزار و ۹۰۰ مورد آن مربوط به مشهد بوده است.

رضا شجاعی افزود: در این مدت طی ۱۵۹ گشت مشترک بازرسی در بازار خراسان رضوی ۸۱۴ پرونده تخلف با مبلغ ۶.۷ میلیارد ریال تشکیل شد که بیشترین پرونده‌ مربوط به حوزه آرد و نان با ۵۴ پرونده و کمترین تخلف مربوط به عرضه شله و حلیم بود.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۲۳۷ شکایت در سامانه ۱۲۴ ثبت شده که عمده شکایات مربوط به حوزه کالاها بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید