اسلایدرفرهنگی

توزیع غذای متبرک در بیمارستان‌های ویژه کرونا در خراسان رضوی

دبیر کانونهای خدمت رضوی گفت: همزمان با دهه امامت و ولایت توزیع غذای متبرک حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در تمامی بیمارستانهای این استان که درگیر درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ هستند با اولویت شهرستان مشهد آغاز شده است.

به گزارش صدای مشهد، امین بهنام افزود: توزیع غذای متبرک حرم مطهر رضوی هر روز به نسبت تعداد بیماران و کادر درمانی بیمارستان‌ها متغیر است و در مجموع روزانه ۵۰۰ تا هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم مهمانسرای حضرت امام رضا (ع) در این مراکز توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: در نخستین اقدام روز گذشته هزار و ۱۰۰ پرس غذای متبرک در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد توزیع شد و پس از تمامی بیمارستان‌های درگیر کرونا در مشهد، بیمارستان‌های سایر شهرستان‌های استان نیز که به نوعی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را تحت درمان دارند از این غذا بهره‌مند می‌شوند.

۶۰ بیمارستان در خراسان رضوی وجود دارد که ۲ بیمارستان شریعتی و امام رضا (ع) در مشهد به طور کامل به درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص یافته است، بیمارستان‌های اصلی ۲۸ شهرستان دیگر استان نیز بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را تحت درمان دارند.

حدود پنج میلیون نفر از جمعیت ۶.۵ میلیون نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شوند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد ۱۳ شهرستان دیگر استان خراسان رضوی را زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی خود دارد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۳۰۶ هزار و ۷۵۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۱۶ هزار و ۹۸۲ نفر را در کشور گرفته است. همچنین تاکنون ۲۶۵ هزار و ۸۳۰ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند./ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید