اقتصادی

تهیه بسته «طرح کارآفرینی و اشتغال» با تاکید بر حاشیه شهر توسط معین اقتصادی شهرداری مشهد

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد گفت: بسته «طرح کارآفرینی و اشتغال» با تاکید بر حاشیه شهر توسط اداره معین اقتصادی شهرداری مشهددر حال تهیه است.

به گزارش پایگاه خبری صدای مشهد ، علی قناویزچی بیان کرد: در این طرح ظرفیت های داخل و خارج از شهرداری و مجموعه دستگاهها برای ایجاد اشتغال به عنوان حوزه اثرگذار در فضای فرهنگی و اجتماعی حاشیه شهر دیده شده است و سعی بر هم افزایی بین بخشی و تعیین نقش برای هر یک از ذی اثران توسعه شهری در قالب تلاشی یکپارچه است.

نماینده شهردار درمعین اقتصادی شهرستان مشهد افزود: اداره کل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد از طریق تعامل بین دستگاهها و سازمان های دولتی و غیر دولتی در راستای توسعه ظرفیت های اشتغال در سطح شهر و توانمندسازی افراد جامعه به ویژه در حاشیه شهر مشهد فعالیت می کند.

وی اضافه کرد: در این راستا اداره کل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد با شناسایی ظرفیت های دستگاههای اجرایی در سطح شهر و تعامل با آنها، از ظرفیت این دستگاهها و شهرداری برای ایجاد زیر ساخت ها، پشتیبانی، حمایت، آموزش و مواردی که در حاشیه شهر به اشتغال ختم شود، استفاده می کند.

وی خاطرنشان کرد: اشتغالزایی و کارآفرینی بر فضاهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و همه ابعادی که در یک خانواده به ویژه در حاشیه شهر که با کمبودها و معضلات بیشتری مواجه هستند تاثیرگذار است و اشتغال به عنوان یکی از ضروریات هر جامعه ای می تواند عامل محوری ، اصلی و تعیین کننده در توسعه حاشیه شهر و ایجاد ثبات در خانواده ها و فضای فرهنگی و اجتماعی آن محدوده داشته باشد.

قناویزچی افزود: ما نیز در این اداره کل، اولویت را برای اداره معین اقتصادی در بحث اشتغال برای جوانان حاشیه شهر مشهد قرار دادیم و تلاش می کنیم، همه ظرفیت های موجود، فرصت ها و اقدمات قابل انجام رابسیج نموده و پای کار بیاوریم. در همین راستا بسته «طرح کارآفرینی و اشتغال» با تاکید بر حاشیه شهر مشهد توسط اداره معین اقتصادی در حال تهیه است.

نماینده شهردار درمعین اقتصادی شهرستان مشهد یادآور شد: در این طرح ظرفیت های داخل و خارج از شهرداری و مجموعه دستگاهها برای ایجاد اشتغال به عنوان حوزه اثرگذار در فضای فرهنگی و اجتماعی حاشیه شهر دیده شده و آنها را پای کار آورده است.

وی ادامه داد: برای آماده سازی بسته «طرح کارآفرینی و اشتغال» ما نیازمند نظر نخبگان، فرهیختگان و افراد دارای تخصص در این حوزه هستیم. این نظرات می تواند کامل کننده طرح، ایده و برنامه ما باشد و به زودی علاوه بر اقداماتی که شروع کردیم این طرح ویژه نیز آماده می شود.

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد بیان کرد: ما برای استفاده از نظر نخبگانی ،کارگروهها و فضاهای تحلیلی تشکیل دادیم تا همه ظرفیت ها را به صورت تجربی شناسایی کنیم و به یک اقدام مشخص برسیم.

قناویزچی اضافه کرد: در همین راستا کارگروه تحلیل اطلاعات و توسعه اقدامات بین بخشی با موضوع هم اندیشی در بهره برداری از فرصت های تعاملی جهت توانمندسازی جوانان در مناطق حاشیه شهر به همت این اداره کل برگزار شد و در این جلسه، فرصت ها در راستای توانمندسازی با تاکید بر جوانان مناطق حاشیه شهر و ظرفیت های ایجادی در حوزه نوآوری شهری و پیشنهادات نحوه همکاری و تعامل بین بخشی بررسی و افراد حاضر در این جلسه در خصوص موضوعات مذکور به بحث و تبادل و نظر پرداختند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید