اسلایدرشهری

تلاش می کنیم فاصله بین حاشیه و متن شهر در مشهد از میان برداشته شود

رییس شورای اسلامی شهر مشهد “توسعه عدالت‌محور” را مهمترین رویکرد مدیریت شهری کنونی این کلانشهر اعلام و بیان کرد: در این چارچوب تلاش بر آن است که فاصله موجود بین حاشیه و متن شهر در مشهد از میان برداشته شود.

به گزارش صدای مشهد، محمد رضا حیدری روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: توسعه متوازن و عدالت محور از بحث‌های محوری در برنامه‌های شورای پنجم شهر مشهد است که باید در حد توان تحقق یابد.

وی اضافه کرد: موضوع عدالت در معنای عام از آرمان‌های بزرگ نظام و انقلاب بوده و در آموزه های دینی نیز به مقوله عدالت تاکید شده‌است.
رییس شورای شهر مشهد گفت: برای تحقق این مهم نظام برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی و آمایش سرزمینی تاثیرگذار است و ما نیز به عنوان مدیریت شهری باید تاثیرگذار باشیم که البته تا کنون اقدامات مختلفی در این خصوص صورت گرفته‌ است و ۵۰ درصد از توسعه فضای سبز در سه سال گذشته در مناطق حاشیه شهر صورت گرفته‌ است.

حیدری افزود: اجرای پروژه‌های عمرانی مصلی، اتصال بلوار ابوطالب شمالی و غربی و پروژه بلوار کشاورز نیز از جمله پروژه‌های در دست اجرا در این خصوص است.

وی ادامه داد: همان طور که کوه پارک داریم، رود پارک نیز در کشف رود باید شکل گیرد البته خسارت‌های جدی در طول زمان به کشف رود وارد شده و به تلاش فراوان در این حوزه نیاز است و به رغم این که ساماندهی کشف‌رود در حوزه مدیریتی شهر نیست تا کنون هزار میلیارد ریال در این خصوص اعتبار گذاشته شده‌ است.

ضرورت تغییر در الگوی زندگی در مواجهه با کرونا

رییس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه با اشاره به موچ دوم شیوع کرونا در مشهد و استان افزود: طبق گزارشات ارائه شده تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در مشهد از افزایش سه برابری برخوردار است.

حیدری افزود: آمار فوتی‌ها نیز رو به افزایش است و فقیر و غنی نمی‌شناسد، هفته گذشته حجت‌الاسلام طباطبایی و دکتر خوارزمی از چهره‌های فرهیخته در مشهد ارتحال یافتند و  هم‌اینک نیز مدیران زیادی درگیر کرونا هستند، شهردار مشهد  نیز گرفتار این بیماری شده و ایجاد تغییر در الگوی زندگی و رفتارهای جمعی ضروری است، این موج ادامه دارد و چه بسا در مهر ماه شرایط بدتر باشد.

وی ادامه داد: در موج اول شیوع کرونا، با هماهنگی مدیریت استان و با ایجاد محدودیت‌ها و همراهی مردم شرایط به خوبی کنترل شد.

رییس شورای شهر مشهد گفت: هم‌اینک نیز شهروندان انتظار دارند محدودیت‌ها را مجدد برگردانیم. در موج دوم شیوع ویروس کرونا، مدیریت شرایط تغییر کرده‌است، در موج اول فعالیت‌های اقتصادی متوقف شده بود، حمل ونقل ریلی بین شهری در مشهد به صفر رسید و پروازها از ۱۰۰ پرواز به کمتر از ۱۰ پرواز رسید لذا محدودیت حمل و نقل عمومی پاسخ داد.

حیدری افزود: در شرایط فعلی همه این حوزه‌ها فعال است و رویکرد دولت نیز برقراری فعالیت‌ها با رعایت فاصله هاست و در این فضا هرگونه محدودیت بدون هماهنگی با تصمیمات ملی و استانی کارکردی نخواهد داشت و شاید نتایج منفی نیز داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حمل و نقل عمومی در مشهد با همراهی مردم به یک پنجم ظرفیت کاهش یافته‌ است، شرایط و خطر را درک می کنیم و دغدغه جدی ماست اما زمانی تصمیمات موثر است که هماهنگ و یکپارچه در سطح ملی و استانی باشد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه به پیش رو بودن روز ملی اهدای خون اشاره کرد و افزود: در مشهد و استان شرایط ذخایر خونی مطلوب نیست، با توجه به وجود ویروس کرونا، شرایط مناسبی برای اهدای خون در مشهد و استان فراهم شده است و در شرایط سخت است که مردم باید همراهی کنند

حیدری افزود: امروز نیز به نام روز ملی مهارت نام گذاری شده‌ است و توانمندسازی به ویژه در مناطق کم برخوردار از ماموریتهای اصلی شورا و مدیریت شهری است.

وی اضافه کرد: توانمندسازی اقشار مختلف نقش مهمی در توسعه مناطق و سکونتگاه های غیر رسمی دارد، آموزش فنی و حرفه ای از ظرفیت خوبی در این حوزه برخوردار است با تعامل بین مدیریت شهری و سازمان فنی و حرفه ای می‌توان گام‌های اساسی در این حوزه برداشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید