اسلایدرشهری

تصویب لایحه صدور ۳ مرحله‌ای پروانه ساختمانی در مشهد

گزارشی از شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد

لایحه صدور پروانه ساختمانی سه مرحله‌ای در جلسه علنی شورای شهر امروز مشهد تصویب شد.

به گزارش صدای مشهد، حسن موحدیان امروز در آغاز شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه عملکرد شهرداری در دو ماه پایان سال، نسبت به تمام سازمان‌های دیگر چندین برابر می‌شود اظهار داشت: برای پشت سر گذاشتن این شرایط باید فردی کاربلد انتخاب می‌شد آرزوی توفیق برای سرپرست شهرداری مشهد مقدس داریم و امیدواریم اولویت‌های شورای شهر با سرعت بیشتری دنبال شود.

موحدیان در ادامه با اشاره به تعطیلی چندهفته‌ای جلسات علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، گفت: در ابتدا باید توجه داشت که هیچ الزامی برای برگزاری هفتگی و مستمر جلسات علنی وجود ندارد و این جلسات براساس دستورکارها برگزار می‌شود.ضمن اینکه عدم برگزاری جلسات علنی به معنای تعطیلی شورای اسلامی شهر نبوده و همکاران ما در هفته‌های اخیر، به صورت شبانه‌روزی درگیر اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ بودند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: بارش برف و برودت هوا در هفته گذشته، لزوم بر صرفه جویی انرژی نیز مزید بر طولانی شدن عدم برگزاری جلسات علنی شد.

موحدیان با قدردانی از ارکان مختلف شهرداری که زحمات شبانه‌روزی برای خدمات‌رسانی مطلوب به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی متحمل شدند، گفت: در شرایط بحرانی نباید متصور بود که همه مشکلات به یکباره حل و فصل شوند ولی تمام بخش‌های گوناگون شهرداری به جد پای کار بودند.

وی در ادامه با اشاره به فوت یکی از پاکبانان عزیز مشهدی در سانحه تصادف رانندگی، اظهارکرد: برخی گمان می‌کنند که شهر متعلق به آنهاست و به هر نحوی که تمایل دارند، می‌توانند رانندگی کنند.

موحدیان با بیان اینکه سال گذشته نیز چند نفر از نیروهای خدوم و زحمتکش پاکبان را به دلیل مشابه از دست دادیم، گفت: پاکبانان مهمترین عوامل سازمانی شهرداری هستند ولی هرساله متاسفانه تعدادی از این نیروهای ارزشمند را به دلیل برخی بی‌توجهی‌ها، با وجود رعایت اصول ایمنی، از دست می‌دهیم.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی ا اروپا داشت و ضمن محکومیت این اقدام شنیع، گفت: کشورهای اروپایی و آمریکا از آزمون و خطاهای خود عبرت نمی‌گیرند؛ سپاه پاسداران، نیروی مسلح رسمی است که در قانون اساسی کشور به رسمیت شناخته شده و این اقدام و تصمیم اخیر، نشان از عدم فهم دقیق اروپاییان نسبت به مسائل بین‌المللی و یا عصبانیت آنها از دست پیدا نکردن به اهدافی است که اخیرا دنبال می‌کردند.

قانون هوای پاک، دیگر محور سخنان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این جلسه بود و موحدیان در این باره اظهارکرد: کلانشهرهای کشور به لحاظ آلودگی هوا، به ویژه در فصل پاییز و زمستان که شاهد وارونگی هوا هستیم، مشکلات اساسی دارند؛ در کنار دولت برای اجرای قانون هوای پاک و شهرداری با نوسازی ناوگان، همراهی مردم در استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز بسیار حائز اهمیت است.

موحدیان گفت: باید توجه داشت که تعطیلی مدارس و … گره‌گشا نیست و همه باید در این حل مشکل آلودگی هوا دست به دست هم بدهیم. وی در پایان با بیان اینکه طی روزهای اخیر بداخلاقی‌هایی نسبت به شهردار سابق مشهد در فضاهای مختلف صورت گرفت، افزود: نقد و انتقاد حق همه است ولی تهمت و افترا را در آخرت باید پاسخگو بود.

مشروح مصوبات شصت و چهارمین جلسه علنی شورای شهر مشهد 

نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس مصوبات شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس را تشریح کرد و اظهارداشت: نخستین دستورکار جلسه امروز به نامگذاری معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر اختصاص یافت که بر این اساس، خیابان فرعی هدایت ۱۲ واقع در بلوار هدایت به نام” شهید مهدی آفتابی”، خیابان فرعی شهید مطهری شمالی ۷ واقع در بلوار شهید مطهری به نام “شهید مهدی یونس مهاجر”، خیابان فرعی شهید چراغچی ۹ واقع در بزرگراه چراغچی به نام” شهید امان‌اله محمدی”، خیابان فرعی شهید صدر ۱۲ واقع در بلوار ۱۷ شهریور به نام “شهید حسین علیجانژاد” و خیابان فرعی هاشمیه ۱/۹۱ واقع در بلوار نماز به نام “شهید محمد محمدی” نامگذاری شد.

وی افزود: طبق دیگر مصوبه امروز شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، پروانه‌های ساختمانی صادر شده پیش از سال ۱۳۸۹ که برابر صلح‌نامه یا توافق‌نامه منعقده، تمام یا بخشی از حقوق پروانه با ارزش میزان در مسیر املاک واقع در طرح‌های توسعه شهری ارزیابی شده توسط کارشناسی رسمی دادگستری یا با امتیاز مجوزهای ساختمانی تهاتر شده است، به تناسب اقدامات انجام شده برابر شرایط و مفاد صلح‌نامه و تفاهم‌نامه و به میزان تهاتر انجام شده، مشمول پرداخت حقوق تجدید پروانه نمی‌گردند.

حاجی بگلو با بیان اینکه در این جلسه لایحه ارائه تخفیف مناسبتی نیز به تصویب رسید، گفت: طبق مصوبه مذکور، به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و در راستای رونق سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان، تخفیف مناسبتی به پرداخت نقدی عوارض صدور مجوزهای ساختمانی (گروه پروانه و پایانکار) و عوارض احداث و توسعه خطوط قطار شهری، قبوض عوارض کسب و پیشه و عوارض بر فعالیت از مشاغل غیر مشمول قانون نظام صنفی و بهای خدمات پسماند و بهای خدمات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مندرج در قبوض نوسازی و عمران شهری اعمال نماید.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: بر این اساس، از تاریخ ۱۲ بهمن ماه لغایت ۳۰ بهمن ماه سال ۱۴۰۱ برای حوزه‌های درآمدی ۱، ۲ و ۳ به میزان ۳۰ درصد و برای حوزه‌های درآمدی ۴ و ۵ به میزان ۴۰ درصد و همچنین از تاریخ ۱ اسفند ماه لغایت ۱۷ اسفندماه سال ۱۴۰۱ برای حوزه‌های درآمدی ۱، ۲ و ۳ به میزان ۲۰ درصد و برای حوزه‌های درآمدی ۴ و ۵ به میزان ۳۰ درصد تخفیف لحاظ خواهد شد.

حاجی بگلو از تصویب لایحه صدور پروانه ساختمانی ۳ مرحله‌ای خبرداد و گفت: شهرداری طبق این مصوبه باید ر راستای تسهیل در فرآیند ساخت و سازها و شفاف‌سازی و تفکیک موضوعی فرآیندها و همچنین تسریع فرآیند‌های اداری مرتبط با صدور پروانه‌های ساخت، ترتیبی اتخاذ نماید تا در فرآیند صدور مجوز شروع عملیات، پس از تعیین مهندسین ناظر و طراح پروژه‌های ساختمانی توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان و پس از ارائه ضمانت نامه بانکی رفع خطر از گود توسط مالک یا نماینده قانونی وی به شهرداری مشهد مقدس (به‌منظور جلوگیری از شکل‌گیری گودهای پر خطر رها شده در سطح شهر و پیش بینی هزینه رفع خطر از گود)، مجوز تخریب و گود برداری و پایدار سازی گود و تجهیز کارگاه ساختمانی، صادر شود.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید