اسلایدراقتصادی

تسهیلات ایجاد اشتغال استانی به بانکهای عامل ابلاغ شد

این تسهیلات به میزان ۱۵۰ میلیون تومان به ازای هر فرد است

تسهیلات ایجاد اشتغال استانی به بانکهای عامل ابلاغ شد
میزان تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال در استان ها ابلاغ شد.
به گزارش صدای مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمد رضا عباس زاده مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری با اعلام این خبر گفت: این تسهیلات به میزان ۱۵۰ میلیون تومان به ازای هر فرد به منظور اشتغال ایجادی می باشد.

 وی افزود: تسهیلات، برای کارفرمایان تا سقف ۴ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی که در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانسی با وزارت کشور سخن می گفت افزود: تعدادی از بانک ها طی ماه جاری دستورالعمل ها را ابلاغ نموده و برخی از بانک‌های خصوصی تاکنون نسبت به اختصاص منابع قرض الحسنه اقدام نکرده اند که تذکر لازم توسط نماینده بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی به آنان داده شد.
عباس زاده افزود هماهنگی اعتبارات اشتغالزایی از محل جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ به میزان ۳/۲ همت (هزار میلیارد تومان) سهم استانی است که بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی متولی آن هستند و در این جلسه مقرر شد بانکها، ظرف یک هفته بخشنامه های توزیع سهم استان ها را به همراه دستورالعمل و شیوه اجرایی به استان‌ها ابلاغ نمایند.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: مصوبه شورای عالی اشتغال مبنی بر استثناء رعایت منابع و مصارف بانک‌ها در توزیع اعتبارات اشتغالزایی ابلاغ شده است.
بر اساس تبصره قانون بودجه سال جاری، بانک مرکزی مکلف است برای حمایت از اشتغال از طریق بانک‌های عامل مبلغ یک میلیون و بیست هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه را به افراد واجد شرایط، اختصاص دهد.
براساس جزء ۲ بند ب، مبلغ ۶۲۰ هزار میلیارد ریال از منابع این بند، بین استان ها و شهرستان ها بر اساس شاخص‌های جمعیت و نرخ بیکاری برای ایجاد اشتغال، تخصیص می یابد.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید