اسلایدرسیاسی

ترقی: انزوای آمریکا، ارمغان مجاهدت‌های «شهید سلیمانی» است

قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با «رادیو مقاومت» درباره نقش سردار سلیمانی در منطقه گفت

قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: به خاطر عملکرد حاج قاسم ذیل نقشه جامع جمهوری اسلامی در منطقه بود که آمریکا وادار شد تا نیروهای خود را از عراق و افغانستان خارج کند، ناوگان دریایی خود را به هزار کیلومتری آب‌های ایرانی اسلامی ببرد و نزد ملت‌های منطقه، ذلیل و منفور شود.

به گزارش صدای مشهد؛ حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی مشهدی و قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با ویژه‌برنامه «فرمانده» از رادیو مقاومت اظهار کرد: نظم جهانی در حال تغییر است و در چند سال اخیر، علائم و آثار آن به‌وضوح در منطقه ما دیده می‌شود و در این تغییرات هم جایگاه شهید سلیمانی بسیار مؤثر و ارزنده بوده است. آن‌طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، انزوای آمریکا، گسترش جبهه مقاومت و افزایش میدان‌های فعالیت آن و هم‌چنین انتقال قدرت سیاسی، فرهنگی، نظامی و علمی از غرب به شرق از جمله شاخصه‌های تغییر نظم جهانی است و در نظم نوین، نقش حاج قاسم در شکست دادن سیاست‌های آمریکا در منطقه بسیار مؤثر بود؛ به‌گونه‌ای که وی در طول سال‌های عمر بابرکت خود همواره در جهت کاهش هژمونی آمریکا در منطقه تلاش کرد و به توفیقات بسیاری هم دست یافت.

وی افزود: به خاطر عملکرد حاج قاسم ذیل نقشه جامع جمهوری اسلامی در منطقه بود که آمریکا وادار شد تا نیروهای خود را از عراق و افغانستان خارج کند و ناوگان دریایی خود را به هزار کیلومتری آب‌های ایرانی اسلامی ببرد. علاوه بر این، شهید سلیمانی در حل و فصل مسائل منطقه هم تأثیر بسزایی داشت و شرایط را به نحوی تغییر داد که همه طرح‌های استعماری آمریکایی‌ها همچون اجرای پروژه خاورمیانه بزرگ، عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی و در نهایت ایجاد حکومت داعش در منطقه با شکست مواجه شود.

قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی اصلی آمریکایی‌ها ناظر بر تسخیر کامل عراق و سوریه و درگیر کردن ایران و ترکیه توسط عناصر تکفیری بود، خاطرنشان کرد: آن‌ها اراده کردند که شبه‌نظامیان مسلح از ۹۰ کشور منطقه به داعش بپیوندند و جبهه بزرگی در برابر ایران تشکیل شود و این لشکرکشی در نهایت بتواند جغرافیای سیاسی منطقه را تغییر دهد. با این حال، در برابر این طرح، نیروی قدس سپاه ایران متشکل از رزمندگان ایرانی، سوری، عراقی، افغانستانی و پاکستانی بودند که نه‌تنها دشمن را شکست دادند بلکه شرایط را به نحوی تغییر دادند که آمریکایی‌ها در منطقه منفور و ذلیل شوند و البته بزرگ‌ترین کشور هسته‌ای جهان یعنی روسیه هم با محور مقاومت همراه شود.

وی تبیین و تشریح مکتب شهید سلیمانی را یک کار جهادی و فرهنگی خواند و گفت: شما ببینید وقتی یک شخصیت می‌تواند حائز چنین ابعاد شخصیتی اثرگذاری باشد، به‌تبع می‌تواند در مقام الگوسازی هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. جنبه‌های عبادی و ایمان حاج قاسم از یکسو و توانمندی‌های مدیریتی و فرماندهی‌اش از سوی دیگر، شرایطی را ایجاد می‌کند که شما با یک نگاه تمدنی به تبیین شخصیت او بپردازید.

ترقی یادآور شد: غربی‌ها کسانی هستند که فقط طعم دردناک رویارویی با شهید سلیمانی را در میدان جنگ چشیده‌اند و ملت ایران، چهره پدرانه و هویت معنوی او را می‌شناسند. با این حال، غرب هم‌اکنون در حال تدریس مبانی رفتار نظامی شهید سلیمانی در مراکز آموزشی و نظامی خود هستند و ملت ایران هم می‌تواند به تبیین ابعاد تمدن ساز مکتب سلیمانی بپردازد و در نهایت، اینجاست که شما می‌توانید قلوب ملت‌های منطقه را جذب کنید.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید