اسلایدرسیاسی

تداوم برنامه‌های هفته دفاع مقدس تا پایان سال ۹۹

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس توسط دستگاه‌ها تا پایان اسفندماه تداوم دارد.

حسن جعفری در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس در مورد برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در حوزه دفاع مقدس دستگاه‌های لشگری و کشوری با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است، دستاوردهای چهار دهه دفاع مقدس و مقاومت را تبیین می‌کنند و اقدامات صورت گرفته را در قالب‌های مختلف ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: در طول هفته تلاش بر این است تا دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت را به عنوان الگویی عینی و دست‌یافتنی با بهره‌گیری از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری منتشر کنیم‌.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در این هفته و تا پایان سال بنا بر این است که مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس ترویج شود و آثاری که این مفاهیم در حوزه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی داشته تبیین کنیم.

جعفری بیان کرد: ستاد مرکزی چهلمین سالگرد دفاع مقدس ایجاد شده که به تناسب آن ستاد استانی هم در استان ایجاد شده است، سردار یوسف‌علی‌زاده دبیری این ستاد را برعهده دارد. ستاد داخلی چهلمین سالگرد دفاع مقدس در نیروهای مسلح مستقر در استان ایجاد شده که برنامه‌ریزی‌هایی خواهند داشت.

وی اضافه کرد: ۱۲ کمیته تخصصی و موضوعی در ستاد استانی تشکیل شده است و تا امروز ۱۷ جلسه استانی و شهرستانی در این حوزه انجام شده و یک زمان‌بندی صورت گرفته است که تا پایان سال به مدت ۴۳ هفته از سوم خرداد تا پایان اسفند ۹۹  اقدامات برای این ایام مشخص شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی در مورد برنامه‌های مربوط به حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ۶۶ عنوان برنامه و پیشنهاد در حوزه مربوط به حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس تهیه و طراحی شده است و به کلیه دستگاه‌های اجرای حوزه استان و شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

به گزارش صدای مشهد، جعفری در مورد برگزاری نمایشگاه دستاوردهای ملی دفاع مقدس و مقاومت عنوان کرد: ستاد اجرایی نمایشگاه دستاوردهای ملی دفاع مقدس و مقاومت را در حوزه استان داشتیم که با حضور نماینده‌های تام‌الاختیار دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح تا کنون ۱۵ کمیته اجرایی متناسب با نیازهای ستاد برگزار شده است و برای هر کمیته مسوولیت خاصی مشخص شده و احکام آن صادر شده است.

وی افزود: جلسات متعددی در قالب ستاد اجرایی نمایشگاه برگزار شده تا همه دستگاه بتوانند حضور فعالی را در نمایشگاه داشته باشند و دستاوردهای خود را در حوزه‌های مختلف هنری، فرهنگی، علمی، صنعتی و دفاعی مربوط به دفاع مقدس به  اطلاع مردم برسانند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی افزود: بررسی اماکن مناسب برای برگزاری نمایشگاه‌ها در دستور کار بوده است که نهایتا مکان نمایشگاه بین‌المللی مشهد نقدس برای کمیته‌ها تعیین شد و در آن‌جا مستقر شدند و غرفه‌های خود را تدارک دیدند و به صورت حضوری در ۳۱ شهریور نمایشگاه را به صورت رسمی افتتاح می‌کنیم. 

جعفری در مورد ویژه‌ برنامه‌های هفته دفاع مقدس تصریح کرد: چند ویژه برنامه خواهیم داشت که یکی از آن‌ها دیدار تصویری مقام معظم رهبری با پیشکسوتان جهاد و مقاومت به صورت زنده است که این دیدار تصویری همزمان از رسانه ملی پخش می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر برنامه مرکزی که در خدمت پیشکسوتان خواهیم بود به هر دستگاهی هم اجازه داده شده که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیش‌بینی یک مکان مناسب امکان استفاده پیشکسوتان خود را از این مراسم فراهم کنند و در استان ۱۰۰ هزار نفر از پیشکسوتان در این مراسم حضور پیدا خواهند کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: برنامه تجلیل از پیشکسوتان جهاد و دفاع مقدس را داریم که در طول هفته دفاع مقدس در حوزه استان و در مراسمی که برگزار خواهد شد ۲۰۰ نفر از پیشکسوتان جهاد و مقاومت مورد تجلیل خواهند گرفت.

جعفری در مورد مرکز فرهنگی حوزه دفاع مقدس در استان خراسان رضوی گفت: افتتاح ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی مرکز فرهنگی حوزه دفاع مقدس خراسان رضوی را با زیربنای ۳۰۰۰ متر مربع به صورت متمرکز از تهران و با حضور ریاست مجلس شورای اسلامی و همزمان با هشت استان دیگر خواهیم داشت. این ساختمان اولین فاز از اجرای پروژه عمرانی مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس است که فازهای بعدی هم در حال احداث است.

وی تاکید کرد: برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس توسط دستگاه‌ها تا پایان اسفندماه تداوم دارد و هر کدام از دستگاه‌ها قرار است در دو نوبت گزارش‌های خود را ارائه کنند که گزارش اول در ۱۵ مهر ۹۹ و گزارش دوم ۲۵ بهمن ماه ارائه می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید