اسلایدردسته بندی نشدهشهری

تبدیل شهر مشهد به مقری برای فعالان فارسی زبان افغانستان و تاجیکستان

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: ایجاد موسسه فرهنگی هنری فارسی زبانان(آیتا)؛ شهر مشهد را به مقری برای فعالان فارسی زبان افغانستان و تاجیکستان تبدیل می کند.

به گزارش صدای مشهد، آیدا مهربان در حاشیه بازدید از موسسه فرهنگی هنری فارسی زبانان(آیتا)، با بیان اینکه این مرکز فرهنگی، فضایی برای استقرار نمایندگان سه کشور ایران، افغانستان و تاجیکستان است، اظهار کرد: این فضا در مساحتی حدودی ۴۰۰ متر مربع در دو طبقه توسط سازمان عمران شهرداری مشهد بازسازی شده است.

وی افزود: هدف از ایجاد این موسسه، ایجاد فضایی برای حضور فعالان ادبی، فرهنگی و هنری میان سه کشور ایران، افغانستان و تاجیکستان است.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد بیان کرد: لایحه این طرح در شورای اسلامی شهر مشهد به تصویب رسیده است اما در صورت اخذ مجوز های لازمه از اداره فرهنگ و ارشاد؛ مشهد به عنوان محل استقرار فارسی زبانان این سه کشور تبدیل خواهد شد.

مهربان خاطرنشان کرد: نکته ارزشمند این موسسه، محل استقرار آن در سه راه ادبیات، محلی که به نام ادبیات گره خورده و در نزدیکی خیابان دانشگاه و بافت میانی فرهنگی شهر مشهد قرار دارد، این امر سبب پیوند بیشتر این مرکز با اهداف تعریف شده پروژه می شود.

وی اضافه کرد: هدف اصلی ما از ایجاد این موسسه تبدیل دیپلماسی رسمی به دیپلماسی عمومی است به این معنا که جدای از دیپلمات های کشورهای فارسی زبان، مردم نیز باید در جریان فعالیت ها و رویدادهای این فضا قرار گرفته و از این مجموعه بهره کافی را کسب کنند.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: مزیت اصلی این موسسه، قرابت و ارتباط فرهنگی برای شهر مشهد است که مردم شهر نیز مانند دیپلمات های رسمی می توانند از این ظرفیت ادبی استفاده کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید