اسلایدر

بی مهری به مدافعان سلامت/ از عدم تحویل هدایا و بسته‌های معیشتی به کادر درمان تا کاهش کارانه‌ها و انگیزشی کرونا

گزارش ویژه صدای مشهد از گلایه پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های کرونایی مشهد

چند تن از پرسنل کادر درمانی بیمارستان های کرونایی در تماس با صدای مشهد از عدم تحویل هدایای و بسته های حمایتی اهدایی نیکوکاران وهمچنین کاهش محاسبه ساعات شیفت کاری و کارانه و سایر حقوق مزایای خود گلایه کردند. 

به گزارش صدای مشهد، از زمان شروع کرونا و حضور کادردرمانی در خط اول مبارزه با این بیماری از ایشان به عنوان قهرمانان سلامت یاد شد و برخی نیکوکاران و فعالین صنعت با اهدای کارت های هدیه یا بسته های معیشتی سعی نمودند از تلاش این قشرزحمتکش قدردانی نمایند.

حال پس از گذشت مدتی از این موضوع، چند تن از  کادر رسمی بیمارستان های سانترکرونا در مشهد از عدم تحویل بسته ها وکارت هدیه ها به  پرستاران و کادردرمانی خبر میدهند!

یکی از این پرستاران در گفتگو با صدای مشهد گفت: بعد از اینکه متوجه شدیم یک خیر تعدادی کارت هدیه ۵۰۰هزارتومانی برای تمامی پرسنل و کادردرمانی تحویل بیمارستان داده است از مسوولین خواستیم تا این هدایا رابه ما بدهند، اما پس از تلاش فراوان این هدایا به دست ما نرسید و تنها عده‌ی محدودی ازهمکاران که کارانه های آنها بالای یک میلیون تومان شده بود این کارتها را در ازای بخشی از طلب و بدهی خود دریافت کردند!

وی افزود: همچنین پس از اطلاع از تحویل بسته های معشیتی مانند کیسه های برنج، یا بسته های زعفران وچای و… از برخی شرکت ها وکارخانجات مطرح مشهد مجدد این موضوع را مطالبه و خواهان حق خود شدیم که به ما اعلام شد برای هر کیسه برنج باید ۲۰۰هزار تومان پرداخت کنیم واین درحالی بود که برنج ها رایگان و به تعداد پرسنل تحویل بیمارستان شده بود!

این پرسنل بیمارستان همچنین به چندین مورد دیگر در این خصوص اشاره کرده و با گلایه از عدم تحویل آنها عنوان کرد: علاوه بر این وزیر بهداشت قول  داد کارانه انگیزشی کرونا زیر ۸۰۰ هزار تومان پرداخت نشود ولی شاهدیم که در حد ۷۰ هزار تومان پرداخت می شود. 

وی با بیان اینکه حق لباس و مسکن سال ۹۸ نیز هنوز پرداخت نشده، ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که باعث ناراحتی و دلسردی کادر درمانی شده بحث ساعت شیفت و اضافه کاری است. قرار بود در شرایط کرونا ۳۰ درصد ساعت کاری ما کم شود ولی متاسفانه نشده و مطابق شیفت های عادی محاسبه می شود.

وی تاکید کرد: حق انگیزشی کارکنان درمانی بخش کرونا را که به ازای هر ساعت ۲۵ هزار تومان است نیز کمتر از میزان واقعی پرداخت می کنند. ماتقریبا ۱۵۰ تا ۱۸۰ ساعت در ماه شیفت کاری در محیط کرونایی داریم ولی این میزان کمتر از ۱۰۰ ساعت محاسبه شده و همین میزان  ۱۰۰ ساعت نیز تنها ۳۰درصدش پرداخته شده است!

یکی دیگر از پرسنل درمانی مشهد نیز که در یکی دیگر از بیمارستان های کرونایی مشهد مشغول به خدمت می باشد نیز ضمن تایید این موارد از بی توجهی به مدافعان سلامت گلایه کرد.

شایان ذکر است این بی مهری ها در حالی صورت می گیرد که کادر درمانی ماه هاست در سخت ترین شرایط در حال خدمت به بیماران بوده و نیازمند انگیزه و دلگرمی برای خدمت هستند و به نظر می رسد چنین برخوردهای نه تنها این قهرمانان جامعه را از ادامه فداکاری دلسرد می کند بلکه باعث می شود راندمان کاری آنها نیز به شدت افت کند. این موارد درباره کادر رسمی سایر بیمارستان‌ها نیز اتفاق افتاده و نیروهای شرکتی و پیمانی با شرایطی بسیار بدتر و گلایه های بیشتر در حال خدمت هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید