اسلایدر

بی‌توجهی جوانان به پروتکل‌ها در مشهد آنها را گرفتار کرونا کرد

پزشک فوق تخصص مراقبتهای ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در موج دوم شیوع کرونا، جوانان به علت بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و اتکا به سن و قدرت جوانی بیشتر از همه درگیر این بیماری شدند.

به گزارش صدای مشهد، دکتر آرش پیوندی افزود: در حال حاضر گروه سنی ۲۵ تا ۴۵ سال بیشترین مبتلایان بستری ناشی از کرونا در بیمارستانهای این دانشگاه را شامل می‌شوند. 

وی اضافه کرد: مشاهده بیمارانی که به دلیل غفلت و ساده انگاری دچار نوع شدید بیماری شده‌اند برای تیم‌های پزشکی و پرستاری غم و تاسف را به همراه دارد.

پزشک فوق تخصص مراقبتهای ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مشکلات حاد تنفسی و ریوی مهمترین و بیشترین عارضه بیماری کووید-۱۹ است و علاوه بر آن، بیماری کرونا با عارضه‌هایی نظیر تب، مشکلات گوارشی، قطع ناگهانی حس بویایی و چشایی خود را نشان می‌دهد.

پیوندی افزود:هم اکنون درمان مشخصی برای بیماری کرونا وجود ندارد و تنها راهکار پیشگیری از این بیماری، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و خود مراقبتی است.

حدود پنج میلیون نفر از جمعیت ۶.۵ میلیونی خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شود. 
دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد ۱۳ شهرستان دیگر استان خراسان را زیر پوشش دارد.

بر طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون مجموع بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در کشور به ٣٠٩ هزار و ۴٣٧ نفر و تعداد مجموع جان باختگان این بیماری به ١٧ هزار تن رسیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید