اسلایدرشهری

بیمارستان‌های مشهد تاییدیه ایمنی ندارند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: از مجموع ۳۳ بیمارستان فعال مشهد فقط ۲ بیمارستان تاییدیه ایمنی یک ساله داشتند که مهلت آن نیز اواخر سال گذشته به پایان رسیده و باید نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند.

به گزارش صدای مشهد، آتشپاد دوم امیر عزیزی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: معاونت آموزش و پیشگیری آتش نشانی بر اساس مصوبات کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد از سال ۹۷ تاکنون مکاتبات مختلف با نهادهای ذیربط داشته و هشدار های لازم در این خصوص داده است.

وی ادامه داد: طی ۶ ماه گذشته هیچیک از بیمارستان‌های مشهد برای دریافت تاییدیه ایمنی به این سازمان مراجعه نکرده‌است و در این مدت سازمان آتش نشانی از برخی بیمارستان‌های پرتراکم و مهم شهر بازدیدهای ایمنی داشته و به مسوولان این اماکن چندین بار در خصوص ناایمن بودن مراکز درمانی هشدارهای لازم را داده است. 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: با توجه به اهمیت موضوع ایمنی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، کارگروهی متشکل از نمایندگان فرمانداری مشهد، اداره کار و امور اجتماعی استان، سازمان آتش نشانی، نظام مهندسی استان، نماینده دستگاه قضایی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد تشکیل شده است.

وی افزود: این کارگروه قرار است با قید فوریت بازدیدهایی را از مراکز درمانی خصوصی و دولتی، کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها انجام داده و موارد خطر آفرین و ناایمن را دوباره به مسوولان آن اعلام کنند تا با قید فوریت نسبت به برطرف کردن نواقص احتمالی اقدام شود.

عزیزی ادامه داد: به موازات تشکیل این کارگروه، مکاتبه مجدد با رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد و در این مکاتبه خواسته شده است آخرین وضعیت بیمارستان‌های در حال بهره‌ برداری و توسعه‌هایی را که در آن اماکن انجام شده است به اطلاع آتش نشانی مشهد برسانند.

وی گفت: مکاتبه فوری با شهرداران مناطق ۱۳ گانه شهرداری مشهد انجام شده تا ظرف ۷۲ ساعت لیست کامل مراکز درمانی و کلینیک‌های خصوصی و دولتی سطح شهر مشهد را تهیه و در اختیار سازمان آتش نشانی قرار دهند تا در یک فضای تعاملی بتوانیم همه بیمارستان‌های در حال بهره‌برداری یا در حال ساخت را مورد ارزیابی و رصد ایمنی قرار دهیم.

مدیرعامل آتش نشانی مشهد افزود: در صورتی که مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی یا خصوصی نتوانند مجوزها و تاییدیه‌های ایمنی لازم را از سازمان آتش نشانی کسب کنند، اسامی مراکز درمانی ناایمن به دستگاه قضایی و مردم اعلام خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید