اسلایدرفرهنگی

بیست و یکمین نمایشگاه کتاب مشهد ۸ میلیارد تومان فروش داشته است

تحفه گر گفت: بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد که از ۸ الی ۱۵ آبان برگزار شد بیش از ۸ میلیارد تومان فروش را در کارنامه خود ثبت کرد.

افشین تحفه گر معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضویاظهارداشت: نمایشگاه کتاب مشهددر مجموع ۸ میلیارد و صد و بیست میلیون تومان فروش داشت که نشان می دهد در مدت برپایی نمایشگاه به طور متوسط مشهدی ها روزانه بیش از یک میلیارد تومان کتاب خریدند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی ادامه داد: در مدت هشت روز برگزاری این نمایشگاه، ۲۳ هزار قطعه بن کتاب برای ۲۳ هزار نفر به مبلغ یک میلیارد و ١٠٠میلیون تومان از سوی بانک عامل به صورت فروش حضوری عرضه شد و عموم مردم از آن استفاده کردند.

تحفه گر با اشاره به اینکه سال گذشته در بیستمین دوره نمایشگاه کتاب مشهد ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروش ثبت که امسال رشد مطلوبی در میزان فروش نمایشگاه داشتیم، گفت:بر اساس اعلام دبیر نمایشگاه، مردم استقبال باشکوهی از این نمایشگاه داشتند و امسال حدود ۱۸۰ هزار نفر از نمایشگاه کتاب مشهد بازدید کردند.

وی از وقف ۲۰ هزار جلد کتاب برای اولین بار در این نمایشگاه خبر داد و در خصوص برنامه های جنبی و ویژه نمایشگاه بیان داشت: ۱۵۰ برنامه فرهنگی هنری در نمایشگاه در چهار حوزه سرای اهل فرهنگ، سرای اهل قلم، سوادرسانه و باغ کتاب برگزار شد، در سرای اهل فرهنگ ۱۸ برنامه شامل ۶ نشست تخصصی و علمی، رونمایی از ۶ کتاب، ۳ نشست بررسی و نقد کتاب و همچنین در بخش نشر الکترونیک، رونمایی از کتابهای استارت آپی و کارآفرینی و اپلیکیشن شهروندی و بررسی ۶ اپلیکیشن شهروندی بوده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود: شبهای فرهنگی شهرستانهای طرقبه شاندیر، قوچان و تربت حیدریه از دیگر برنامه هایی بود که در نمایشگاه کتاب مشهد برگزار شد همچنین مجموعا ۳۲ برنامه در قالب نشست تخصصی و ادبی، شب شعر و کارگاه آموزشی برگزار شد.

تحفه گر ادامه داد: در حوزه رسانه ها، ۳۰ روزنامه، خبرگزاری و سرپرستی روزنامه های سراسری، نشریات استانی، شهرستانی و پایگاههای خبری و خبرگزاری ها حضور داشتند.

وی با بیان این که ۷۳۰ ناشر داخلی و ۱۱ ناشر خارجی در این نمایشگاه حضور داشتند، گفت: ایجاد تسهیلات رفاهی جهت ناشرین و غرفه داران، گذاشتن سرویس های رایگان اتوبوس درون شهری با همکاری شهرداری و سازمان اتوبوسرانی جهت رفاه حال همشهریان از دیگر اقدامات در این نمایشگاه بود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به بازدید مسوولین از این نمایشگاه گفت: حضور بیش از ۵۰ شخصیت کشوری، لشکری، حوزوی و فرهنگی از دستآوردهای نمایشگاه امثال بود، حضور تولیت معزز آستان قدس رضوی، نماینده محترم ولی فقیه، نمایندگان گرانقدر مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر مشهد بر غنای این کلان رویداد فرهنگی شرق کشور افزود./شبستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید