سیاسی

بیانیه جمعی از اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه خراسان در حمایت از آیت‌الله علم‌الهدی

جمعی از اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه خراسان در حمایت از خطبه‌های آیت‌الله علم‌الهدی پیرامون عفاف و حجاب بر طرح‌های مردم‌پایه در جهت حفظ وجهه پاک جامعه اسلامی تاکید کردند.

به گزارش صدای مشهد، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

یکی از ضروریّات مسلّم دین مبین اسلام و همچنین دغدغۀ بسیار مهم ملّت انقلابی و متدین ایران اسلامی، صیانت از حریم اخلاقی خانواده‌ها و حفظ ارزشهای عفاف و حجاب در جامعۀ اسلامی است؛ موضوعی که متأسّفانه طیّ فتنۀ ترکیبی اخیر، مورد هجمۀ بی‌امان دشمن قرار گرفت و ضرورت رسیدگی ویژه به آن را بیشتر از همیشه عیان کرد.

بدیهی است که برخورد حاکمیتی و امنیتی با مقوله‌ای همچون حجاب که از مسلّمات شریعت بوده و علاوه بر آن جزئی لاینفک از فرهنگ اصیل ایرانی است، به تنهایی کافی نیست و بایستی با تدابیری خردمندانه و همه‌جانبه‌نگر، ولنگاری فعلی بعضی آحاد جامعه را علاج نمود.

فقیه عالی‌قدر، سیاستمدار برجسته و امام محترم جمعۀ مشهد، حضرت آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های اخیرشان در تاریخ ۱۲ اسفندماه، به درستی فرمودند که در مسألۀ حجاب نیز، همانند تمامی مسائل و مشکلاتی که ملّت سرافراز ایران با کمک خداوند با پیروزی و سربلندی پشت سر گذاشتند، باید از ظرفیّت خود مردم استفاده کرد.

ایشان شرط تحقّق نصرت الهی را به مصداق آیۀ شریفۀ «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم» خواست متّفق و همدلانۀ مردم و ایستادگی برشمرده و هم‌عهدی ملّت را زمینه‌ساز پیروزی در این نبرد فرهنگی و شکست توطئۀ شیطان بزرگ در این جنگ ناجوانمردانۀ فرهنگی دانستند.

بی‌تردید، توجّه به این راهبرد حکیمانۀ آن عالم فرزانه و بصیر، عنایت به سنّت الهی «إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ» است و سیاستگزاران و تصمیم‌سازان کشور، برای پیروزی در تمامی عرصه‌های نبرد فرهنگی علیه دشمن، از جمله عرصۀ‌ عفاف و حجاب جامعۀ اسلامی، بایستی مشارکت حداکثری مردم را پای کار آورده و با طرح‌های مردم‌پایه، وجهۀ پاک جامعۀ اسلامی را از لوث کشف حجاب و سایر اقدامات ضداخلاقی تطهیر نمایند.

ما [اساتید بسیجی حوزۀ علمیۀ خراسان] ضمن اعلام حمایت همه‌جانبه از مواضع حکیمانه و مدبّرانۀ نمایندۀ معظّم ولیّ فقیه و امام محترم و محبوب جمعۀ شهر مقدّس امام رضا علیه‌السلام در ضرورت پاسداشت ارزشهای اخلاقی جامعۀ اسلامی و حراست غیرتمندانه از حریم عفاف و حجاب، از تمامی دستگاه‌های اجرایی فرهنگی و اجتماعی درخواست می‌کنیم، برای به صحنه آوردن ملّت غیور، رشید و مؤمن ایران اسلامی در عرصۀ فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب تدبیر نموده و با تسریع در برنامه‌ریزی و اجراء، جلوی نفوذ بیش از این موریانه‌های بی‌عفّتی و بی‌غیرتی به جامعۀ مقدّس اسلامی را بگیرند.

جمعی از اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه خراسان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید