اسلایدرشهری

بکارگیری بیش از ۱۱۵ هزار نفر نیروی کارگری توسط شهروندان از طریق ایست کارها

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از به کارگیری و اعزام بیش از ۱۱۵ هزار نفر نیروی کارگری توسط شهروندان از طریق ایست کارها، از آغاز اجرای این طرح تاکنون خبر داد.

به گزارش صدای مشهد، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار کرد: از اردیبهشت سال گذشته با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی پیش آمده به ویژه برای جامعه کارگری، شهرداری مشهد با هدف تکریم و ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت، طرح ساماندهی این کارگران را در دستور کار خود قرار داد که پس از انجام مطالعات تخصصی توسط مشاور و با همراهی شورای اسلامی شهر مشهد، فرآیند احداث ۱۲ ایست کار ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت آغاز شد تا کارفرمایان و شهروندان متقاضی دریافت خدمات از سوی این کارگران، با مراجعه حضوری و غیر حضوری به این ایست کارها نسبت به به کارگیری کارگران اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به اجرای ناموفق این طرح در سنوات گذشته و در راستای اجرای طرحی با قابلیت تداوم و اجرا، با محوریت استانداری خراسان رضوی و با حضور ۱۲ دستگاه اجرایی و دو تشکل مردم نهاد، تفاهم نامه‌ای منعقد شد تا با همراهی همه دستگاه های متولی خدمت رسانی مطلوبی به این قشر زحمتکش صورت بپذیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: از آغاز این طرح تاکنون بیش از هشت هزار نفر از کارگران ساختمانی و موقت با حضور در ایست کارها و ثبت نام در سامانه ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت، تشکیل پرونده داده و کارت عضویت طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت را دریافت کرده اند.

یعقوبی خاطرنشان کرد: باتوجه به اهمیت حمایت از کارگران، مقرر شد کارگرانی که در طول روز توسط شهروندان و کارفرمایان به پروژه ای اعزام نشده‌اند و نیز افرادی که به دلیل شیوع بیماری کرونا بیکار شده اند، بتوانند در صورت تمایل به پروژه‌های مرتبط با فضای سبز شهرداری مشهد و انجام فعالیت درختکاری اعزام و بکارگیری شوند؛ که تاکنون بالغ بر ۱۷ هزار نفر از این کارگران به پروژه‌های شهرداری مشهد اعزام شده‌اند.

وی اضافه کرد: شهروندان و کارفرمایان می توانند به منظور درخواست و به کارگیری کارگران ساختمانی و موقت، از طریق مراجعه حضوری به ایست کارها و یا بصورت غیر حضوری و تماس با سامانه پاسخگویی ۳۱۷۵ نسبت به بکارگیری کارگران مورد نیاز خود اقدام کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید