اقتصادی

بهره برداری از فرصت های تعاملی جهت توانمندسازی جوانان حاشیه شهر مشهد

كارگروه تحليل اطلاعات و توسعه اقدامات بين بخشي با موضوع بهره برداري از فرصت هاي تعاملي جهت توانمندسازي جوانان حاشیه شهر مشهد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای مشهد، کارگروه تحلیل اطلاعات و توسعه اقدامات بین بخشی با موضوع هم اندیشی در بهره برداری از فرصت های تعاملی جهت توانمندسازی جوانان در مناطق حاشیه شهر به همت این اداره کل برگزار شد.

دستور کارهای جلسه، بررسی فرصت ها در راستای توانمندسازی با تاکید بر جوانان و مناطق حاشیه شهر،  بررسی ظرفیت های ایجادی در حوزه نوآوری شهری و  پیشنهادات نحوه همکاری و تعامل بین بخشی عنوان شد و  افراد حاضر در جلسه در خصوص این موضوعات به بحث و تبادل و نظر پرداختند.

دکتر غلامرضا عباس زاده مدیر مرکز نوآوری شهری در خصوص اقدامات و فعالیت های صورت پذیرفته در مرکز نواوری شهری بیان کرد: فراخوانی برای حضور استارتاپ ها و شرکت های شتابدهنده در کارخانه نوآوری در خصوص احصاء مسائل شهری در راستای هم افزایی، شبکه سازی، رفع موانع و مشکلات مورد نظر صورت گرفته است.

مدیر مرکز نوآوری شهری افزود: ورود به ظرفیت ها و فرصت های اشتغال موجود، احصا مسائل و مشکلات آنان از جمله مکان و فضا، بازاریابی و فروش، بسته بندی، آموزش و … و رفع مسائل با اخذ همکاری تیم های خلاق مستقر در مرکز نوآوری؛ ایجاد زمینه ها و ظرفیت های کارآفرینی جدید و بهره گیری از توان و حمایت شرکت های نوپای خلاق جهت بهره برداری از ظرفیت ها در راستای ورود به موضوعات توانمندسازی و توسعه کسب و کار شهری بویژه در مناطق حاشیه شهر ضروری است.

در ادامه فاطمه نورانی نماینده سازمان بازآفرینی به اقدامات و فعالیت های در حال پیگیری به مدد دفاتر توسعه مستقر در محلات هدف بازآفرینی اشاره کرد و افزود: عدم انگیزه کافی برای برخی افراد و اتکای آنان به مبالغ حمایتی دستگاه های مربوطه به عنوان یکی از چالش های توانمندسازی مناطق حاشیه شهر است که نیازمند ارائه و پیگیری راهکاری اساسی در این بخش است.

ساناز حسینیان نژاد رئیس اداره توسعه بازارها و پروژه ها در پارک علم و فناوری نیز با اشاره به فعالیت های پارک؛ بیان کرد: توانمندسازی و بهره گیری از نیروی جوانان مناطق حاشیه شهر در شرکت های مستقر در پارک یکی از راهکارهای ایجاد انگیزه در جوانان حاشیه شهر و فراتر بردن آنان از مشاغل کاملا تجربی و پر نمودن خلا نبود نیروی کار برای مشاغل و کسب و کارهای نوپا با دستمزدهای سطح متوسط در سایر نقاط شهری است.

در ادامه دکتر یعقوب مهارتی معاون برنامه، بودجه و نظارت راهبری دانشگاه فردوسی با بیان اینکه طرح کارآفرینی اجتماعی به عنوان راهکاری عملیاتی در راستای حذف موانع نیروی کار و توانمندسازی جامعه می باشد؛ افزود: دانشگاه فردوسی می تواند در راستای ارائه طرح چگونگی بهره گیری از توان بخش های متعدد دستگاهی همکاری نماید.

همچنین اداره کل هماهنگی دستگاه های اجرایی به عنوان حلقه هماهنگ کننده بین بخشی نیز در خصوص پیگیری موضوعات بین بخشی در راستای تحقق راهکارهای احتمالی اعلام آمادگی نمود.

گفتنی است؛ در این جلسه مقررشد؛ با توجه به اهمیت و گستردگی موضوع توانمندسازی جامعه با تاکید بر حاشیه شهر جلسات بررسی و واکاوی در کارگروه ارزش افزایی و توسعه اشتغال و در قالب جلسات بارش فکری ادامه یابد. همچنین از نهادهای مرتبط با اشتغال از جمله اداره کار، کمیته امداد، بهزیستی، امور زنان استانداری، دانشگاه آزاد و … نیز دعوت به عمل آید. یکپارچه سازی و هم افزایی حوزه های فعال شهرداری شامل سازمان بازآفرینی، حوزه اجتماعی سازمان فرهنگی و نوآوری شهری با هماهنگی معین اقتصادی از الزامات است. پیشنهاد سرمایه گذاری تخصصی با مشارکت گروه های علاقه مند دانشجویی و گروه های تجربی مردمی در جلسات آتی مورد بررسی قرار گیرد و پیشنهادات اولیه احتمالی هر یک از حوزه ها به اداره کل هماهنگی ارسال تا به کمک جلسات تحلیل با حضور همه اعضای مرتبط مورد واکاوی و بررسی و در دستور کار اجرایی  قرار گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید