اجتماعی

بستری ۵۶۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های مشهد

رئیس مرکز بهداشت شماره سه مشهد گفت: آمار کلی از وضعیت شهرستان مشهد این است که در حال حاضر ۶۸۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان داریم که ۵۶۷ بستری در بیمارستان‌های مشهد مستقر هستند.

به گزارش صدای مشهد، دکتر امینی در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد که در اجتماعات سازمان هلال احمر برگزار شد، در مورد وضعیت شیوع بیماری کرونا و اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد: بر اساس اعلام دکتر حریرچی، معاون وزیر بهداشت، کل کشور در وضعیت قرمز است و استان خراسان نیز به‌تبع آن در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی ادامه داد: براساس آمار دیروز ۸۵ بیمار ورودی و در مقابل ۳۵ بیمار ترخیصی داشته‌ایم که این بدان معناست که بار بیماری در حال افزایش است.

رئیس مرکز بهداشت شماره سه مشهد بیان کرد: از تعداد ۵۶۷ بیمار بستری در بیمارستان‌های مشهد ۱۹۶ نفر در ICU هستند و بسیار بدحال هستند. مطالبه ما همراهی و همکاری اداره‌جات مختلف است زیرا قسمت اعظم کارمندان در اداره‌ها مستقر هستند و سلامتی آن‌ها برای ارائه خدمات مهم بوده و مسئولیت سلامت ارباب رجوع نیز بر عهده ماست.

وی افزود: آقای دکتر جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت، روز ۹۹/۷/۱۷ خطاب به همه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ کرد با توجه به شرایط فعلی کشور کلیه عمل‌های جراحی به‌ جز جراحی اورژانس در استان‌هایی که وضعیت قرمز دارد، تعطیل شده و ظرفیت‌های بستری بیمارستان‌ها برای بیماران کرونایی حفظ شود.

امینی گفت: برای بازدید از ادارات ۱۶۰ تیم تشکیل شده و ۴۹۸ بازدید از ادارات انجام گرفته ‌است که ۱۶۸ تذکر کتبی به روسای این ادارات ابلاغ شده و ۵ مجموعه پلمپ شده است. به طور کلی درصد رعایت پروتکل‌ها در حوزه ادارات ۶۴/۷ درصد است که در کل وضعیتی خوب و قابل تقدیر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید