اسلایدرفرهنگی

بزرگداشت روز فردوسی و خیام مجازی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری مراسم‌ روزهای بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و حکیم عمر خیام به صورت مجازی خبر داد.

به گزارش صدای مشهد، جعفر مروارید در جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان رضوی که با موضوع بزرگداشت روزهای ملی حکیم ابوالقاسم فردوسی و حکیم عمر خیام برگزار شد، اظهار کرد: امسال نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا که برگزاری هر نوع تجمع را ممنوع کرده است، بزرگداشت روزهای ملی فردوسی و خیام به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد بزرگداشت روز ملی خیام در نیشابور، افزود: همه مسئولین این شهرستان در تلاش هستند این بزرگداشت به بهترین شکل برگزار شود و ما نیز در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار این شهرستان هستیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مروارید با اشاره به برگزاری همایش روز بزرگداشت فردوسی در مشهد، تصریح کرد: برای همایش ملی «شاهنامه و زبان فارسی» که به صورت مجازی توسط خردسرای فردوسی برگزار می‌شود، اطلاع‌رسانی مناسب صورت پذیرد که اکثریت علاقمندان بتوانند در این همایش شرکت کنند. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سخنرانی‌های علمی مناسب و خوبی برای این همایش در نظر گرفته شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: پیام دکتر عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز همزمان با ۲۵ اردیبهشت روز ملی فردوسی و پاسداشت زبان فارسی و ۲۸ اردیبهشت روز ملی خیام منتشر و در برنامه‌های بزرگداشت مجازی قرائت می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید