اسلایدرفرهنگی

برگزاری ۱۳۰۰ رویداد فرهنگی در شهر

نشست خبری معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد با حضور خبرنگاران برگزار شد.

 معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: گسترش نشاط مومنانه در این کلانشهر و پاسخگویی به سلایق و علایق مختلف در این زمینه ضروری است.

یوسف اسماعیل زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: معاونت فرهنگی هنری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد در حوزه‌های خانواده محوری، مناطق پیرامونی، مردمی سازی مسائل فرهنگی، نشاط فرهنگی، توجه به حوزه بانوان و اقشار خاص، فضا آرایی شهری و فضا سازی و اخلاق اجتماعی، بزرگداشت مناسبت‌های ملی و فرهنگی و کتاب و کتابخوانی اقدامات مختلفی در طول سال انجام می دهد.

وی اضافه کرد: در حوزه خانواده محوری، باشگاه های مخاطب محور ایجاد شده و به آنها ماموریت داده شد تا برای اقشار مختلف خانواده از زوج جوان تا افراد مسن برنامه های مرتبط تدوین کنند.

اسماعیل زاده بیان کرد: این باشگاه‌ها شامل کهکشان کودکی ویژه‌ کودکان ۲ تا ۶ سال، جام ویژه کودکان هفت تا ۹ سال، ملکه ویژه دختران ۹ تا ۱۲ سال و سراج ویژه پسران ۹ تا ۱۲ سال است.

وی ادامه داد: باشگاه مانا ویژه نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال و باشگاه رایانو ویژه نوجوانان ۱۵ تا ۱۸ سال بخشی از باشگاه هایی هستند که در حوزه معاونت فرهنگی و هنری شهرداری مشهد فعال است.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد اضافه کرد: در حوزه نشاط شهروندی نیز در کلیه مناسبت‌های ملی و مذهبی، نورافشانی اجرا و بیش از پنج هزار پاتوق سرود ملی و مذهبی در طول سال برپا می شود.

وی افزود: همچنین توجه ویژه‌ای به بانوان شده و بیش از هزار دوره آموزشی در سال گذشته برای آنها برگزار شده و به سه هزار خانواده نیز کتاب هدیه داده شده است.

اسماعیل‌زاده خاطرنشان کرد: در بخش کتاب و کتابخوانی نیز سال گذشته هشت هزار کتاب به نوجوانان امانت داده شد و در حوزه آموزش شهروندی ۴۱ هزار نفر در دوره ها شرکت کردند.

وی با اشاره به برگزاری هزار و ۳۰۰ رویداد فرهنگی در سال گذشته در مناطق مختلف شهر، اضافه کرد: در بخش سیما منظر شهری نیز توجه به یادمان های دائم و موقت مورد تاکید قرار گرفت و سال گذشته ۳۰۶ هزار متر مربع فضاآرایی شهری مناسبتی انجام شد.

معاون سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: مشارکت در اعزام ۱۵۰ کاروان راهیان نور و اقدامات فرهنگی به منظور پیشگیری از شیوع اعتیاد نیز از دیگر اقدامات این معاونت است.

تشکیلات شهرداری کلانشهر مشهد شامل ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری با افزون بر ۱۱ هزار کارمند است.

این شهرداری علاوه بر مدیریت و نظارت عالی بر شهرداران مناطق ۱۳‌گانه کلانشهر مشهد، هشت معاونت شامل “حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی، فنی و عمرانی، شهرسازی و معماری، برنامه‌ریزی و توسعه، مالی و اداری، معاونت اقتصادی” به اضافه تشکیلات مشاور و رییس حوزه شهردار را به عنوان زیرمجموعه خود دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید