اسلایدرفرهنگی

برگزاری کنگره ملی ۱۷ هزار شهید، جانباز و آزاده زن در کشور/ اشتغال زایی برای ۱۵۶۸ نفر از جامعه ایثارگری

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی از برگزاری برنامه قدسیان عرشیان و کنگره ملی 17 هزار شهید، جانباز و آزاده زن کشور در هفته برزگداشت شهدا خبر داد.  

به گزارش پایگاه خبری صدای مشهد، حجت الاسلام «حسین معصومی» امروز دوشنبه (۱۸ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح عملکرد و برنامه های این اداره کل بیان کرد: سفر به شهرستان ها و دیدار مستقیم با خانواده شهدا و ایثارگران با هدف شناسایی و بررسی مشکلات جامعه ایثارگری از مهم ترین اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در بازه زمانی سال ۹۷ تا ۹۹ بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در دور اول این سفرها برای نخستین بار در کشور جلسات شورای هماهنگی امور ایثارگران با حضور فرمانداران ائمه جمعه و روسای ادارات شهرستان ها تشکیل و نیازهای جامعه هدف بررسی شد.

وی افزود: برگزاری ۹۲ جلسه شورای هماهنگی ایثارگران با اهداف اولویت بخشی به اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر، ارائه خدمات درمانی ، رسیدگی به وضعیت مسکن ایثارگان و بهسازی گلزار شهدا از جمله اقدامات ما در دور دوم بوده است.

حجت الاسلام معصومی اظهار داشت: در دور سوم نیز نظارت بر روند اجرای مصوبات قبلی شورای هماهنگی امور ایثارگران ، دیدار با ایثارگران در روستاهای دورافتاده و نقاط مرزی استان صورت گرفت.

وی ادامه داد: بازسازی و توسعه مرکز توانبخشی سالمندان ایثارگر در مشهد، افتتاح و تشخیص فاز دوم مرکز توانبخشی امام خمینی با ۸ میلیون تومان اعتبار، توسعه خدمت رسانی به جانبازان قطع نخاعی در استان، نوسازی و توسعه درمانگاه تخصصی داخلی شاهد با ۸۰ میلیون تومان اعتبار، به ثمر نشستن پیگیری ها برای اجرایی شدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران با اختصاص ۴۴۰۰۰ متر مربع زمین برای احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی ویژه جانبازان، آزادگان و خانواده های شهدا در مشهد، راه اندازی مجدد کارخانه رب جام تربت جام بعد از ۱۷ سال تعطیلی با همکاری سازمان اقتصادی خراسان از جمله فعالیت های شاخص این بنیاد بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: این موسسه در جهت خدمت رسانی به خانواده شهدا و ایثارگر اقدام به برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولان استان برای پیگیری مشکلات خانواده های شهدا و ایثارگران از جمله جلسات با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، استاندار، تولیت آستان قدس رضوی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیریت کل دستگاههای اجرایی کرده است و اشتغال زایی برای ۱۵۶۸ نفر از حامعه ایثارگری، بهسازی بیش از ۳۷۰ مزار شهید واقع در ۱۵ گلزار شهدای استان انجام شده است.

وی بیان کرد: برگزاری ۲ هزار ۷۵۰ مراسم فرهنگی ، تحقق اهداف حمایت تحصیلی از فرزندان جامعه ایثارگری با حمایت از ۴ هزار و ۸۹ دانش آموز ممتاز و ۵۹۰ دانشجوی ممتاز ، جلب و مشارکت ۶۵ هزار ۹۵۱ نفر در فعالیت های ورزشی بنیاد شامل مساقات و ورزش های همگانی، برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی داخل و خروج از استان برای ۳۳ هزار و ۹۴۳ نفر از جامعه ایثارگری ، اجرای پایش سلامت برای ۱۸ هزار نفر از خانواده های شهدا و ایثارگر، کسب رتبه نخست کشوری پایگاه اطلاع رسانی ایثار استان طی سه سال ، انتشار بیش از ۱۲ هزار خبر در سایت ایثار استان، امکان ایجاد و برقراری ارتباط حضوری با جامعه هدف در فضای مجازی به عنوان فعالیت های شاخص بنیاد شهید استان انجام شده است.

حجت الاسلام معصومی برگزاری کنگره ملی ۱۷ هزار شهید، جانباز و آزاده زن در کشور و همزمان در استان را از جمله برنامه های هفته شهید و جانباز برشمرد و افزود: در این مراسم از ۷ بانو به عنوان نماینده این شهدا تجلیل می شود.

وی با اشاره به ۱۶۰ شهید، جانباز و آزاده زن در استان؛ در ادامه گفت: از ۲۲ تا ۲۸ اسفند مصادف با هفته شهید و جانبار برنامه های متنوع فرهنگی دیگری تحت عنوان «قدسیان عرشیان» برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، دیدار با خانواده شهدا، افتتاح مجتمع صنایع غذایی ثامن در روز پنج شنبه، افتتاح کارخانه رب جام در تربت جام بعد از ۱۷ سال تعطیلی از جمله برنامه ای این بنیاد در هفته شهید عنوان کرد و افزود: کارخانه جام از پنج شنبه در زمینه سایر مواد غذایی از جمله کنسروجات فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

حجت الاسلام معصومی در خصوص واکسیناسیون ایثارگران گفت: امسال حدود ۱۱ هزار نفر از ایثارگران و جامعه هدف از واکسینه به آنفلوانزا شدند و ۴۷۲ دوز واکسن یرای ایثارگران در سطح استان در نظر گرفته شده که در مشهد این رقم ۲۵۰ دوز است.

حجت الاسلام معصومی بیان کرد: با کمک و همیاری رسانه ها کار واگذاری زمین به ایثارگران، ۵۰۰۰ واحد مسکونی و ۳۰۰۰ اشتغال به ثمر نشست و ما در استان علاوه بر آن ۱۰۰۰ واحد اختصاص دادیم که ۶۰۰۰ واحدشد و از این ۶ هزار واحد با تفاهم نامه ای که انجام شده ۱۰۰۰ واحد در مشهد و ۳۱۲ واحد در نیشابور و به مرور در سایر شهرستان ها اختصاص داده می شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید