منطقه پنجورزشی

برگزاری اولین دوره مسابقات هنرهای فردی زورخانه ای مشهد در منطقه ۵

برای اولین بار به میزبانی گود زورخانه رستم دستان در منطقه پنج اولین دوره مسابقات هنرهای فردی ورزش باستانی با شرکت ۷۷ نفر از سطح شهر مشهد در دو گروه سنی کمتر از ۲۰سال و بالاتر از ۲۰ سال در ۹رشته تخصصی برگزار شد.

به گزارش پصدای مشهد، همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برای اولین بار به میزبانی گود زورخانه رستم دستان در منطقه پنج اولین دوره مسابقات هنرهای فردی ورزش باستانی با شرکت ۷۷ نفر از سطح شهر مشهد در دو گروه سنی کمتر از ۲۰سال و بالاتر از ۲۰ سال در ۹رشته تخصصی برگزار شد.

“مجید وحدتی پور” شهردار منطقه پنج با اعلام این خبر، اظهار کرد: بنا بر فراخوانی که از ابتدای دی ماه در سطح شهر مشهد و همچنین ۱۳باشکاه و گود زورخانه فعال در شهر توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه و همچنین با مشارکت اداره تربیت بدنی همگانی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد و هیات ورزشهای زورخانه‌ای خراسان صورت گرفت، ۷۷ نفر از فعالان این رشته ورزشی در اولین دوره مسابقات هنرهای فردی زورخانه ای شرکت کردند.

وی افزود: روز سیزدهم دی ماه همزمان با سالروز شهادت شهید سلیمانی در گود زورخانه رستم دستان واقع در شهید آوینی پنج این مسابقات در پنج رشته ورزشی شامل: کباده، سنگ، چرخ تیز ، چرخ چمنی و میل سنگی برگزار و در پایان از نفرات برتر هر رشته تقدیر به عمل آمد.

شهردار منطقه پنج گفت: داوری این دوره از مسابقات زیر نظر کمیته فنی هیات ورزش‌های زورخانه‌ای استان خراسان رضوی صورت گرفت و همچنین فرج الله شوشتری رئیس هیات ورزشهای زورخانه ای استان خراسان رضوی و دیگر مسئولین این هیات در مشهد ، معاون سلامت و تربیت بدنی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد و جمعی از پیشکسوتان، مدیران و مقام آوران زورخانه های سطح مشهد از میهمانان ویژه این مراسم بودند.

وحدتی پور خاطرنشان کرد: در آئین اختتامیه این مسابقات از خانواده دو شهید ورزشکار مدافع حرم به نام‌های شهید مصطفی محمد میرزایی و سید هادی سلطان زاده و همچنین یکی از کهن کسوتان ورزش باستانی مشهد پهلوان سید حسین جعفرزاده که با ۹۴سال سن به عنوان مسن ترین ورزشکار این رشته در مشهد فعال است، به پاس سالها خدمت و تلاش در این رشته ورزشی تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است گود زورخانه رستم دستان به مساحت ۲۵۰ مترمربع در ابتدای بولوار شهید آوینی پنج همزمان با دهه مبارک فجر سال ۱۳۹۷ به بهره برداری رسیده است و هم اکنون با مدیریت حمید دباغ از پیشکسوتان ورزش باستانی مشهد فعال و پذیرای علاقه‌مندان به این رشته ورزشی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید