سیاسی

بررسی زمینه های همکاری پژوهشکده حج و زیارت با دانشگاه رضوی

 

زمینه های همکاری علمی پژوهشی، پژوهشکده حج و زیارت کشور با دانشگاه علوم اسلامی رضوی در بخش های ترجمه با نگاه بین الملل، همایش های مشترک بین المللی و پایان نامه ها بررسی شد.

به گزارش صدای مشهد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دکتر میرزا علیزاده، رییس پژوهشکده حج و زیارت، حجت الاسلام افضل آبادی، مسول دفترپژوهشکده حج و زیارت در مشهد به همراه حجت الاسلام دکتر احمری، نماینده بعثه رهبری در حج و زیارت خراسان با حضور در دانشگاه رضوی و دیدار با ریاست دانشگاه، زمینه های همکاری علمی، پژوهشی را بررسی کردند.

در این جلسه دکتر علیزاده گفت: دانشگاه فخیم و عظیم رضوی، جامع سنت و مدرنیته، در بین دانشگاه های کشور بی نظیر است و ظرفیت دانشگاه و پژوهشکده حج و زیارت بیش از این چارچوب تفاهم همکاری علمی و پژوهشی است.

حجت الاسلام افضل ابادی نیز با اشاره به سابقه همکاری این دو نهاد علمی در اثر مشترکی با عنوان سنجش تطبیقی طواف نساء، پیشنهاد همکاری در زمینه جمع آوری موسوعه مستحدثات حج، ایجاد فضای همکاری در بحث پایان نامه ها و تحصیلات تکمیلی در موضوعات مورد نیاز پژوهشکده حج و زیارت را ارائه کرد.

وی افزود: از دیگر زمینه های تفاهم، همکاری در زمینه ترجمه با نگاه بین المللی، و نیز طراحی همایش های بین المللی مشترک با مرکزیت مشهد و خراسان است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی خیاط، رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در این جلسه بیان داشت: مهمترین بخش و زمینه همکاری دانشگاه رضوی با پژوهشکده حج و زیارت، موضوع زیارت و بعد حج است.

وی افزود: در بخش زیارت که با توجه به جایگاه دانشگاه رضوی در مجموعه آستان قدس در حال فعالیت هستیم و بحث حج نیز با نگاه فقهی در گروه علمی فقه دانشگاه موضوعیت دارد. و با توجه به وجود رشته های مرتبط با مسائل مسلمین و جامعه شناسی در حوزه علوم اجتماعی نیز بحث حج و زیارت زمینه کار دارد.

رییس دانشگاه رضوی بیان داشت: با کار کارشناسی و بررسی مسائل حوزه حج و زیارت، نظام مسائل اگر تولید شود و در بحث بین ادیانی نیز مورد بررسی قرار بگیرد، گروه علوم قرآن و حدیث در حوزه زیارت امکان همراهی و همکاری دارد.

وی افزود: گروه فقه در بخش مسائل زیارت، اقتصاد زیارت و مباحث دیگر در کنار گروه علوم اجتماعی با نگاه جامعه شناسی مشهد و مسائل زیارت از بُعد معرفتی یا اقتصادی اش نیز قابلیت همکاری با پژوهشکده حج و زیارت را دارند.

در پایان مقرر شد در چند جلسه به صورت موضوعی و ریز با حضور گروه های علوم قرآنی و حدیث، فق و علوم اجتماعی زمینه های همکاری، بررسی دقیق شود و حاصل آن در جلسه دیگر در سطح ریاست هر دو نهاد علمی در چارچوب یک تفاهم اجرایی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید