شهری

برای نخستین بار، ریاست ستاد محلات مورد هدف بازآفرینی به شهرداران مناطق ابلاغ شد

معاون ساماندهی بافت های شهری سازمان بازآفرینی و فضاهای شهری مشهد از ابلاغ ریاست ستاد بازآفرینی مناطق به شهرداران هر منطقه ازبافت هدف بازآفرینی، برای اولین بار توسط فرماندار مشهد خبر داد.

به گزارش صدای مشهد، مرتضی اصغری دراین رابطه توضیح داد:در راستای تحقق مدیریت یکپارچه شهری در محدوده ها و محلات هدف بازآفرینی که متشکل از بافت های فرسوده، سکونتگاه های غیررسمی، بافت های تاریخی و ناهمگون شهری و در برخی موارد روستاهای الحاقی به محدوده خدماتی شهر می باشند، ایجاد سازوکار متمرکز با رویکرد کالبدی، اجتماعی، اقتصادی و خدمات شهری در این محدوده ها،برای هر منطقه درشهرداری بسیار راهبردی است.

وی افزود:به منظور افزایش کارایی، تسریع در تصمیم گیری، جلوگیری از موازی کاری و تحقق مدیریت هماهنگ میان کلیه دستگاه های خدمات رسان (دولتی و شهرداری) وهمچنین بررسی و تصویب اسناد توسعه دفاتر تسهیل گری و توسعه محلات هدف بازآفرینی شهر مشهد، در دوره های گذشته آئین نامه اجرایی ستاد بازآفرینی مناطق شهرداری مشهد در شورای شهر، تصویب و ابلاغ گردیده است. در آئین نامه مذکور به ساختار، اعضاء، وظایف، نحوه برگزاری جلسات، ارزیابی وتغییرات ستاد بازآفرینی مناطق اشاره شده است.

اصغری همچنین ادامه داد:با دستور فرماندارشهرستان مشهد وپیگیری های سازمان بازآفرینی به عنوان دبیرخانه ستاد طی جلساتی با حضور معاون استاندار،احکام روسای ستاد بازآفرینی محلات هدف به شهرداران مناطق ابلاغ گردید.

معاون ساماندهی بافت های شهری سازمان بازآفرینی با اشاره به سخنان فرمانداردر این جلسه بیان کرد:ایشان براهمیت دستگاه های اجرایی عضو ستاد بازآفرینی شهرستان و همکاری و تعامل بین دستگاهی و همچنین اجرای منظم و مستمر جلسات ستاد بازآفرینی در هرمنطقه با مدیریت شهردار مربوطه، تاکید داشتند.

لازم به ذکر است ، بازآفرینی به ویژه درمحلات “حاشیه شهر” جزو مهمترین اولویت های مدیریت شهری دردوره ششم بوده است و با توجه به اهمیت این موضوع وپیشبرداهداف مد نظر تاکنون نیزدفاتر تسهیل گری بسیاری در محلات مورد هدف بازآفرینی ایجاد شده ،که نظارت بر روی امور فنی و شهرسازی دفاتر تسهیل گری زیر نظر حوزه معاونت ساماندهی بافت های شهری سازمان بازآفرینی قرار دارد.

در این راستا ازمهمترین اقدامات دفاتر تسهیل گری تنظیم “سند توسعه محله ” بوده که درآن به صورت جامع به بررسی چگونگی بازآفرینی در محلات مورد هدف میپردازد  وبدین منظور، چهار کمیته متشکل بر کمیته کالبدی،کمیته اجتماعی،کمیته اقتصادی و کمیته حقوقی به صورت جداگانه اهداف و برنامه های مدنظر در این سند را بررسی می کنند و پس از بررسی های لازم محتویات آن در ستاد بازآفرینی شهرستان که تحت ریاست فرماندارمشهد و سازمان بازآفرینی فضاهای شهری به عنوان دبیرخانه ستاد مذکور است به تصویب می رسد.با توجه به اینکه مشهد جزو شهرهای پیشرو درحوزه بازآفرینی است ،تفویض امور بازآفرینی توسط فرماندار مشهد به شهرداران مناطق، در قالب فعالسازی ستاد بازآفرینی که برای اولین بار درمشهد رخ داده است، به عنوان گامی بلند جهت تحقق مدیریت واحد شهری واستفاده از توان وظرفیت تمامی دستگاه های اجرایی به منظور رشد و توسعه درمحلات هدف بازآفرینی محسوب می گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید