اسلایدرشهری

با اقدامات مطلوب سازمان فرهنگی شهرداری اسکان که مهمترین چالش زائر و در ماندگاری او موثر است مرتفع شد | در سال ۱۴۰۲ استقبال از زائرین فعال‌تر از سال‌های گذشته است  

گفتگو با رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد پیرامون برنامه‌های بهار ۱۴۰۲ مدیریت شهری

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد اقدامات مثبتی را برای استقبال از زائرین در دستور کار خود قرار داده و با اینکه این سازمان متولی اسکان نیست اما در این خصوص با همکاری متولیان امر از ظرفیت‌های خود به خوبی استفاده کرده است.

ایمان فرهمندی در گفت‌وگو با خبرنگار صدای مشهد با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ میزبانی اظهار کرد: پس از اینکه دو سال اپیدمی کرونا بر سیر و سفر مردم تاثیرگذار بود، به علت تداخل زمانی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز؛ پیش از فرا رسیدن نوروز میزبان حجم گسترده‌ای از زائران بودیم.

امسال شهرداری آماده تر از سال های قبل بود

وی با اشاره به افزایش تراکم جمعیت زائرین در نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان نسبت به سال گذشت، بیان کرد: خوشبختانه تجربه‌های سال گذشته موجب آمادگی بیشتر مدیریت شهری شد و زائرین با چالش‌های کمتری مواجه بودند. ضمن اینکه کاهش تصادفات و آسیب‌های رانندگی، نشان‌دهنده عمکلرد مثبت حوزه حمل‌ونقل مدیریت شهری است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهدعملکرد سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این سازمان برای استقبال از بهار و تکریم زائرین در حوزه‌های مختلفی از جمله اسکان، استقبال از زائرین، راهنمایان زائر، امور تاریخی و… اقدامت مثبتی را در دستور کار خود قرار داده و با اینکه این سازمان متولی اسکان نیست اما در این خصوص با همکاری متولیان امر از ظرفیت‌های خود به خوبی استفاده کرد که مهمترین چالش زائر که در ماندگاری بیشتر او موثر است، مرتفع گردد.

فرهمندی در ادامه بیان کرد: تعدد و افزایش مراکز خدماتی، تامین مواد اولیه و ارزاق، ارائه خدمات بهداشتی و نانمورد نیاز زائرین، دیگر اقدامت مطلوب سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد است. در سال ۱۴۰۲ استقبال از زائرین فعال‌تر از سال‌های گذشته است؛ آرامش حاکم بر شهر نمایانگر تامین بسیاری از نیازهای زائرین است. ضمن اینکه در سطح استان نیز پیش‌بینی‌های خوبی انجام شده است.

وی در خصوص فرهنگ میزبانی، با قرائت فرازی از بیانات مقام معظم رهبری، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم در حوزه‌ای موفقیت حاصل شود باید مردمی باشد، هرکاری دولتی و حاکمیتی باشد برخی مسائل در آن بروز می‌کند اما کاری اگر مردمی انجام شود شور و شوق و تنوع ایده‌ها، هرکدام فرصت است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در استقبال از زائرین حاکمیت و دولت باید وظیفه خود را انجام دهد اما مشارکت جدی مردم ضروری است. زیرساخت‌های این مشارکت نیز باید توسط دستگاه‌های حاکمیتی فراهم شود که مدیریت شهری بخشی از آن است. فرمانداری، استانداری، نمایندگان عالی مردم دولت در استان و شهرستان و… باید زیرساخت‌ها را ایجاد و در اختیار مردم قرار دهند.

فرهمندی با تاکید بر میهمان‌نوازی ایرانیان، بیان کرد: باید با تعریف چارچوب‌ها این آمادگی‌ها را در مردم ایجاد کنیم وفرصت را در اختیارآن‌ها قرار دهیم و به سمت مردمی شدن حرکت کنیم. در این مسیر نهادهای دولتی باید آمادگی داشته باشند که مردم کار را انجام دهند و نهادهای حاکمیتی در جایگاه نظارتی و هدایتی خود قرار بگیرند.

وی در نهایت تاکید کرد: هرجا تصدیگری وجود داشته، آن توفیقاتی که انتظارش را داشتیم حاصل نشده است، اما هرجا مردم به همراه هدایت، حمایت و تامین زیرساخت‌های دولتی، ورود کردند موفقیت‌هایی بزرگ حاصل شد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید