ورزشی

باشگاه‌های ورزشی خراسان رضوی تسهیلات دریافت می‌کنند

مدیر کل اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: به ازای هر ماه تعطیلی ناشی از شیوع کرونا ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات به باشگاه‌های ورزشی دارای مجوز در این استان پرداخت می‌شود.

به گزارش صدای مشهد، فرزاد فتاحی روز دوشنبه طی بازدید از روند تکمیل استادیوم انقلاب نیشابور افزود: اسامی این باشگاه‌ها به وزارت ورزش و جوانان اعلام شده و طی همین هفته مراحل نهایی پرداخت تسهیلات انجام شده و باشگاه‌های واجد شرایط به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: هر باشگاه ورزشی بابت تعطیلی سه ماه گذشته می‌تواند ۴۸۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره دریافت کند.

وی گفت: باشگاه‌های ورزشی یکی از بخش‌هایی است که همراهی خوبی با دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا داشته‌ و مدتی که به دلیل شیوع کرونا تعطیل بودند متحمل ضرر و زیان‌هایی شده‌اند.

فتاحی افزود: باشگاه‌های ورزشی جزو اماکن پرخطری هستند که هنوز دستور بازگشایی آنها صادر نشده و برآورد ما این است که باشگاه‌های ورزشی استان ماهانه بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال اجاره پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: اجاره‌ آن دسته از اماکنی که از طرف دولت به بخش خصوصی واگذار گردیده بخشیده شده و با همه دستگاه‌های اجرایی در این خصوص مکاتبه شده تا اجاره‌ای از این بابت دریافت نکنند که اغلب آنان همکاری کرده‌اند.

وی گفت: با مالکان باشگاه‌های ورزشی در بخش خصوصی هم در این خصوص مکاتباتی برای جلب همکاری آنها انجام شده تا باشگاه‌های ورزشی بتوانند با آرامش بیشتری بازگشایی شوند.

فتاحی افزود: پس از اعلام ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر بازگشایی اماکن ورزشی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی جدید در خصوص بازگشایی و نحوه فعالیت‌های تیم‌های ورزشی تصمیم گیری و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اعتبارات ورزشی استان ۶۹ درصد کاهش داشت

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: سال گذشته سال سختی از نظر بودجه‌ای بود به طوری‌که ۶۹ درصد اعتبارات ورزشی به خاطر شرایط اقتصادی کاسته شد.

وی افزود: در سال ۹۷ در بخش اعتبارات ورزشی ۱۳۴ میلیارد ریال در قالب فصل پنج اختصاص یافت اما پارسال این مبلغ به ۴۰ میلیارد ریال رسید.

وی ادامه داد: در بخش اعتبارات عمرانی نیز حدود ۴۷۰ میلیارد ریال بودجه داشتیم که فقط هشت درصد تخصیص پیدا کرد و باید ۹۰ طرح در استان تا پایان سال افتتاح می‌کردیم که به همین سبب با مشکل مواجه شدیم.

فتاحی گفت: تا قبل از عید نوروز باید ۹ خانه جوان در استان به بهره‌برداری می‌رسید اما با توجه به شرایط پیش آمده میسر نشد، این مجموعه ها نزدیک به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و حتی هفت میلیارد ریال از اعتبارات دیگر بخش ها به این طرح‌ها تزریق شده است.

وی افزود: مراحل احداث خانه جوان نیشابور هم پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم تا یکی ۲ ماه آینده با تزریق بودجه به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: در هر شهرستان باید ۲۰ سمن دارای مجوز وجود داشته باشد تا خانه جوان آن را بتوانیم راه اندازی کنیم که در این حوزه باید بیشتر کار شود.

فتاحی گفت: اعتبارات خوبی برای بخش جوانان و سمن های این حوزه در نظر گرفته شده که در سال ۹۷ مبلغ ۱۲ میلیارد ریال و در سال گذشته مبلغ ۱۴ میلیارد ریال از اعتبارات فصل پنج به این بخش اختصاص یافت در حالی که این بودجه در سال ۹۶ مبلغ سه میلیارد ریال بود.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید