اقتصادی

بازار خرید و فروش موبایل در رکود

رئیس اتحادیه موبایل مشهد گفت: در حال حاضر بانک مرکزی ارز نیمایی به واردکنندگان تلفن همراه اختصاص داده است به همین جهت ارز نیمایی با قیمت مناسب و ثابت تامین می‌شود.

افشین اکبری حداد،در خصوص وضعیت بازار خرید و فروش موبایل، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی، خرید مردم در بازار روان نیست و بازار خرید و فروش موبایل با رکود مواجه شده است.

وی در رابطه با سهم خرید برندهای داخلی و خارجی، افزود: برندهای ایرانی سهم بزرگی در بازار ندارند و سهم آنها کمتر از ۱۰ درصد است، اما نیاز مصرف‌کنندگان بیشتر بر برندهای خارجی است و بازار بر پایه این برندها می‌چرخد.

رئیس اتحادیه موبایل مشهد در واکنش به خبر کاهش ۵۰ درصدی قیمت موبایل، خاطرنشان کرد: این خبر مربوط به بازه زمانی خرداد تا آبان ماه سال جاری است که ۳۰ درصد این کاهش قیمت به جهت کاهش قیمت ارز و ۲۰ درصد آن به دلیل واردات گوشی‌های مسافرتی بوده است، اما  اکنون وضعیت به این شکل نیست.

اکبری با اشاره با خرید گوشی با ارز نیمایی، بیان کرد: در حال حاضر بانک مرکزی ارز نیمایی به واردکنندگان تلفن همراه اختصاص داده که این امر سبب می‌شود بازار با افزایش قیمت مواجه نشود.

وی اضافه کرد: در مقطعی ارز نیمایی به تولیدکنندگان تعلق نمی‌گرفت و افزایش قیمت ارز تاثیر زیادی بر قیمت‌ها داشت، اما اکنون با وجود اینکه ارز ۱۵درصد افزایش قیمت داشته ولی ارز نیمایی با قیمت مناسب و ثابت تامین می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید