اسلایدراقتصادی

ایجاد مرکز نوآوری فناوری های مالی در خراسان رضوی ضروری است

ابوالفضل چمندی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در نشست هم اندیشی بانکها و شرکتهای دانش بنیان فناورانه مطرح کرد

معاون استاندار گفت: ایجاد مرکز نوآوری فناوری های مالی در خراسان رضوی ضروری است و ما پیشنهاد آن را داده‌ایم.
به گزارش صدای مشهد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: ایجاد این مرکز موجب می‌شود تا در عرصه فناوری های بانکی فعالانه و پیشرو عمل کنیم نه اینکه اقدام منفعلانه داشته باشیم .
ابوالفضل چمندی افزود: خراسان رضوی این پتانسیل را دارد که فاصله فضای دیجیتال با تهران را پر کند و بر ظرفیت قوی انسانی خود بیافزاید.
معاون استاندار گفت: در این نشست هم اندیشی به دنبال این هدف هستیم که اقدامات مورد نیاز در این زمینه را به بحث و بررسی بگذاریم و قابل پیش بینی کنیم.
در نشست هم اندیشی بانکها و شرکتهای دانش بنیان فناورانه ، مهران محرمیان، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز، در خصوص کسب و کار دیجیتال ، رویکردهای گسترش بانکداری باز در جهان ، وضعیت نئو بانکها، رمز ارزها و سندباکس رگولاتوری به تفصیل توضیح داد.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد و افزایش کسب و کار دیجیتال در کشور گفت: توجه به این نوع کسب و کار یک ضرورت است نه یک انتخاب و نکته اصلی آن، این است که مردم در محور و مرکز هر فعالیتی هستند. مردم  سرویس ها را دریافت می‌کنند و با گرایش خود به سمت آن حرکت می نمایند.
محرمیان افزود: ما باید زیرساخت‌ها را ایجاد و فراهم کنیم تا نحوه گرایش مردم به آن، رونق اقتصادی ببخشد .
وی به رویکردهای گسترش بانکداری باز در دنیا اشاره کرد و گفت: در وضعیت نئو بانک‌ها، بازارهای خاص بسیار ارزش آفرین هستند و خراسان رضوی در این زمینه واجد چندین بازار خاص است که می‌تواند مورد توجه جدی قرار بگیرد.
معاون بانک مرکزی کشور یک جنبه مهم رمز ارزها را مقابله با بازارهای تمرکزگرا، عنوان کرد و گفت: رمز ارزها بازارهای تمرکزگرا را به چالش کشیدند لذا باید با دقت این موضوع را زیر نظر داشته باشیم.
وی افزایش حجم مبادلات مالی در حوزه رمز ارزها را با توجه به نوسانات زیاد این حوزه بازاری پرریسک برای مردم معرفی کرد و از سوی دیگر به اهداف حکمرانی ریال تاکید کرد که بر اساس آن هر پولی که جابجا می شود باید معلوم شود از چه هویتی به چه هویتی و به چه منظوری جابجا شده است.
محرمیان هوشمندی و قابلیت برنامه ریزی رمز ارزها را مفید در قابل برنامه ریزی کردن آنها دانست و افزود: باید علاوه بر کاهش ریسک در مبادلات رمز ارزها، مانع اقدامات متقلبانه در این حوزه هم شویم و به همین منظور مصداق های متقلبانه را در کارگروه تخصصی بانک مرکزی، شناسایی و به قوه قضائیه معرفی کردیم.
در این نشست صفا نیکو، سرپرست بانک ملی استان و دبیر شورای هماهنگی بانکها، گزارشی از عملکرد سیستم بانکی است ارائه نمود.
مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان نیز نظرات و عملکرد خویش را در این جلسه عنوان کردند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید