اقتصادی

اولویت های اداره معین اقتصادی، ارزش آفرینی و توسعه ظرفیتهای اشتغال است

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد گفت: اداره معین اقتصادی در تعامل با سازمان ها و نهادها، 30 تفاهم نامه همکاری و 62 پروژه مشترک با سازمان های موثر در حوزه کسب و کار و حدود 160 پیگیری در این حوزه برگزار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای مشهد، علی قناویزچی در خصوص فعالیت های اداره معین اقتصادی این اداره کل بیان کرد: رویکرد معین اقتصادی برنامه ریزی جهت تعامل و هماهنگی بین ارکان تحقق اهداف معین اقتصادی در حوزه شهرداری مشهد مقدس، ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین شهرداری مشهد مقدس و سازمانها و نهادهای سطح شهرستان مشهد در راستای ایجاد ارزش آفرینی و توسعه ظرفیتهای اشتغال، شناسایی فرصت ها و چالش های حوزه کارآفرینی و اشتغال و ارائه طرح و برنامه جهت بهبود فضای کسب و کار و توسعه ظرفیتهای اشتغال و هماهنگ سازی، انسجام بخشی و برقراری توازن درحوزه اکوسیستم کارآفرینی با نگاه فرابخشی است.

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد افزود: این اداره با ایجاد کارگروه ارزش افرینی و توسعه ظرفیت های اشتغال تلاش کرده در مباحثی همچون ساماندهی کارگران ساختمانی، دیجیتال مارکتینگ ها، مراکز نیکوکاری، مشارکت دادن خیرین با برگزاری جلسات با سازمان های درون مدیریت شهری و بیرونی در جهت اشتغال زایی با ایجاد هم افزائی بین بخشی، نقش هماهنگ کننده و تسهیل گر داشته باشد.

وی گفت: این اداره در تعامل با سازمان ها و نهادها، ۳۰ تفاهم نامه همکاری و ۶۲ پروژه مشترک با سازمان های موثر در حوزه کسب و کار و حدود ۱۶۰ جلسه پیگیری در این حوزه برگزار کرده است.

قناویزچی تهیه کتاب معین شهر را از دستاوردهای تعامل با سازمان های اجرایی عنوان کرد و افزود: این کتاب با برگزاری ۳۰۰ جلسه جهت هم اندیشی و کسب تجربه با ادارات، سازمانها وکارآفرینان برتر، ۱۸۲ مکاتبه با سازمان ها و احصاء ظرفیت های توسعه اشتغال و سرمایه های کارآفرینی و انعقاد تفاهم نامه همکاری با ۲۸ دستگاه برون سازمانی تهیه شده است.

وی اظهار داشت: اداره معین اقتصادی به منظور احصاء ظرفیت های توسعه اشتغال و سرمایه های کارآفرینی پروژه های مشترک با سازمان جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی، اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، اداره تعاون ، کار و رفاه، صدا و سیما، اداره کل صمت، کمیته امداد، فنی و حرفه ای، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خراسان و .. داشته است.

وی بیان کرد: تولید صنایع دستی از سنگ سرپانتی، عروسک سازی، کسب و کارهای نوین، انیمیشن، نیروگاه خورشیدی، گیاهان دارویی، تولید مصنوعات چرمی از چمله پروژه هایی است که برای توسعه فرصت های کسب و کار در نظر گرفتیم که در ابتدا در سه مبحث سنگ سرپانتین، عروسک سازی و کسب و کارهای نوین ورود کردیم.

قناویزچی گفت: در حوزه سنگ سرپانتین اولین رویداد سنگ و قلم با جانمایی باکس هایی در مترو جهت معرفی سنگ سرپانتین و هنرمندان این حوزه برگزار شد در ادامه مسابقه پیامکی برای شناساندن این سنگ و در اختیار گذاشتن فضایی از پل کوه پارک در اختیار هنرمندان این حوزه، جشنواره ایده پردازی با موضوع سنگ هرکاره برگزار شد.

وی افزود: پیگیری برگزاری کارگروه استانداری با موضوع سنگ سرپانتین و پیگیری مصوبات آن، تبلیغات گسترده در سطح شهر و کشور با استفاده از ظرفیت رسانه ها و پیگیری فروشگاه های خالی شهرداری برای عرضه محصولات سنگی و … از دیگر اقدمات ما در حوزه سنگ سرپانتین می باشد.

وی با اشاره به حوزه عروسک سازی بیان کرد: با توجه به اینکه این حوزه نیاز به سرمایه زیاد، کارگاه و تخصص بالا ندارد، هر خانم در کنار کار منزل می تواند با آموزش وارد این حرفه شود و در جهت اشتغالزایی برای خانواده موثر باشد. لذا این اداره ضمن برگزاری جلسات با هنرمندان این حوزه و آشنایی با مسائل و مشکلات آنها در حوزه بازاریابی، فروش، صادرات، مواد اولیه، مکان فروش و ..، غرفه های نمایشگاهی و فروش در جمعه بازار، فروشگاههای شهرما و ایستگاه های بهارانه ایجاد کرده است. همچنین واگذاری غرفه فروش عروسک در کوهسنگی به کارآفرین این حوزه و بازدید، شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی عروسک سازان از دیگر اقدمات ما در حوزه عروسک سازی است.

وی از برگزاری جشنواره عروسک سازی در اینده ای نزدیک خبر داد و گفت: با برگزاری این جشنواره ضمن شناسایی افراد متولی این حوزه ، از افراد صاحب فکر و هنر برای ایده پردازی و ساخت عروسک هایی با هویت ملی و ایرانی بهره مند می شویم.

قناویزچی گفت: با توجه به اینکه کسب و کارهای نوین در شرایط حال حاضر جامعه ما ضروری است و موجب درآمدزایی نامحدود، بدون محدودیت زمان و مکان و محدودیت جغرافیایی است و با کمترین سرمایه می توان ورود کرد، جلساتی با کارآفرینان شناسایی شده در این حوزه برگزار شده است.

وی افزود: ما با معرفی افراد کارآفرین به اپلیکیشن ها ضمن تبلیغ محصول کارآفرین، در جهت معرفی اپلیکیشن در تبلیغات شهری تلاش می کنیم در جهت اشتغالزایی و توسعه کارافرینی گام برداریم.

وی گفت: برای توسعه کارآفرینی و زنجیره ارزش، توانمندسازی تشکل های کارآفرینی محله را در دستور کار قرار دادیم و در این خصوص ۳۵۵ کارآفرین و ۲۰ پشتیبان شناسایی شده که ۱۲۳۰ اشتغال را ایجاد کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید