اسلایدراقتصادی

املاک مازاد نهادهای خراسان رضوی به وزارت اقتصاد اعلام شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی از معرفی املاک مازاد نهادها و دستگاههای اجرایی این استان به وزارت امور اقتصادی و دارایی جهت تایید نهایی خبر داد.

به گزارش صدای مشهد، حسین امیررحیمی روز یکشنبه به برگزاری کارگروه استانی مولدسازی و فروش اموال مازاد دستگاههای اجرایی خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: از ابتدای امسال ۳۲ فقره از املاک دستگاه‌های اجرایی استان به ارزش هزار و ۱۱۷ میلیارد ریال شناسایی و برای تایید نهایی وزیر امور اقتصادی و دارایی به این وزارتخانه ارسال شده است.

وی افزود: بر اساس بند (د) تبصره ۱۲ قانون بودجه سال جاری، میزان درآمدها از محل مولدسازی و فروش  املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی ۴۸۰ هزار میلیارد ریال می‌باشد که سهم استان خراسان رضوی از این محل  ۲۲ هزار میلیارد ریال است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی ادامه داد: ۹ فقره از املاک  ادارات کل دامپزشکی، استاندارد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه حکیم سبزواری مورد بررسی قرار گرفت که ۴ فقره از این املاک به مبلغ ۵۴ میلیارد ریال برای فروش و مولد سازی تصویب شد و مقرر شد جهت تصویب و تایید نهایی توسط اداره کل املاک دولتی و اوراق بهادار و وزیر امور اقتصادی و دارایی به این وزارتخانه ارسال شود.

طبق تاکید رئیس جمهوری اموال مازاد دستگاههای اجرایی باید به نفع مردم مولدسازی شده و همه دستگاههای اجرایی که املاک مازاد و بلااستفاده دارند موظف به واگذاری آنها برای فروش و یا واگذاری به دستگاه اجرایی دیگر هستند.

املاک دولتی بلااستفاده، برای فروش واگذار خواهند شد یا برای پروژه‌های دیگر که می‌تواند به مردم کمک کند هزینه می‌شوند. 

نظام اداری دولتی در خراسان رضوی شامل ۱۰۶ دستگاه اجرایی با ۱۵۲ هزار کارمند است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید