اسلایدرسیاسی

امام جمعه مشهد: خطر امروز امت اسلام خیانت خواص است

امام جمعه مشهد گفت: آنچه امروز برای امت اسلام خطرناک است براساس تجربه تاریخی، خیانت برخی خواص است همانگونه که دنیاپرستان، دین‌فروشان و افراد سازگار با معاویه و دشمن ناپاک و خائن اموی باعث شدند حضرت امام حسن مجتبی (ع) مظلومانه ترک جنگ کنند.

به گزارش صدای مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، در خطبه مجازی نماز جمعه مشهد افزود: در زمان حضرت امام حسن (ع)، افرادی که خود را همه کاره دین و نظام دینی می‌دانستند به آن حضرت خیانت کردند لذا خواص ممکن است با دشمن بسازند، منافع قدرت‌یابی و مادی خود را در حاکمیت دشمن ببینند و حجت امام معصوم را که به جای حجت حضرت امام حسن (ع) است تک و تنها بگذارند.

وی ادامه داد: خطری که حضرت امام حسن (ع) را تهدید کرد، خیانت خواص بود و این خطر امروز ما را تهدید می‌کند، خیانت خواص را به حساب مردم نگذارید، پای مردم وسط نبود آمدند و گفتند صلح، آن هم به خاطر پولی بود که از معاویه گرفته بودند.

امام جمعه مشهد گفت: اینکه پیامبر اسلام (ص) فرمودند من برای امتم غمگین هستم، مربوط به تجربه‌ای بود که رسول‌الله (ص) از امت‌های گذشته داشتند یا مربوط به اخبار غیبیه بوده است. 

وی افزود: تجربه پیغمبر از امت‌های سلف این بود که امت‌ها بعد از اینکه جریان وحی و نبوت از آنان قطع شد، دین را تحریف کردند و با تحریف دین از خط شریعتی که خداوند به وسیله پیغمبرشان فرستادند، منحرف شدند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) هنوز دفن نشده بود و بدن پیغمبر (ص) روی زمین بود که اولین نقطه تحریف و انحراف رخ داد، رهبری از خط امامت که خط تداوم وحی بود، منحرف شد و رهبری امت در جریان غیر تداوم وحی قرار گرفت. تنها جریانی که در مقابل این تحریف و انحراف می‌ایستاد، جریان عترت و اهل بیت پیامبر (ص) بود.

وی گفت: مشکل تحریف در سرنوشت امت تنها به آن زمان اختصاص نداشت، مشکل انحراف بر اثر تحریف در سرنوشت امت، مشکلی است که در پهنه تاریخ تا به امروز ادامه داشته است، یعنی هر جریانی در امت اسلام که در رأس قدرت قرار گرفت، منافع و تداوم قدرت سیاسی خود را با تحریفی در سرنوشت و اجرای اسلام تطبیق کرد، این مشکل مخصوص دوران یزید، معاویه، بنی‌امیه و بنی‌عباس در صدر اسلام نبود بلکه الان هم همین مشکل وجود دارد.

امام جمعه مشهد با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور هم افزود: مردم سینه خود را مقابل گلوله گرفتند، فرزندان خود را به قربانی پیامبر(ص) فرستادند و یک نظام ولایی تشکیل دادند که کم کم جریان حاکمیت اسلام به تداوم وحی و جریان وحی که خط امامت است منتقل شود اما برخی جریان‌های فرصت‌طلب و قدرت‌یاب در شرایط تداوم قدرت و قدرتمداری خود در مدیریت کشور، هر ضعف و ناتوانی را که دارند با یک تحریفی با تاریخ اسلام و سرنوشت امت تطبیق می‌دهند.

وی ادامه داد: این عده وقتی نتوانستند جامعه را مدیریت کنند و نتوانستند مسئله اقتصاد و معیشت مردم را مدیریت کنند، فرافکنی نموده و مشکلات مدیریت خود را به حساب فشار خارجی، تهاجم اقتصادی و تحریم اقتصادی دشمن گذاشتند و راه حلی که می‌دهند این است که دست به دست دشمن بدهیم و با دشمن بسازیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید