اقتصادی

افزایش قیمت مرغ ناشی از گرانی عوامل تولید است

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: افزایش قیمت مصوب مرغ از سوی ستاد ملی تنظیم بازار ناشی از افزایش هزینه‌های‌ این حوزه در همه عوامل تولید است.

به گزارش صدای مشهد، مجید جعفری افزود: قیمت‌گذاری تمامی محصولات دامی و کشاورزی بر مبنای هزینه‌های تولید انجام می‌شود که از آن جمله می‌توان به هزینه دارویی، مکمل‌ها، هزینه‌های کارگری، سوخت و انرژی و هزینه نهاده‌های تولید اشاره کرد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی تنظیم بازار قیمت مرغ و تخم مرغ به میزان ۱۵۰ هزار ریال و ۱۱۰ هزار ریال تعیین شد و در حال حاضر این قیمت مبنای ارائه محصول به مردم است.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خوشبختانه مشکلی برای تامین و تولید مرغ و تخم مرغ در استان نداریم و به میزان لازم برای مصرف داخل و ارسال به استانهای دیگر تولید می شود.

جعفری افزود: پارسال در مجموع ۹۱.۶ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مزارع مرغ گوشتی خراسان رضوی صورت گرفت که از این تعداد جوجه‌ریزی بیش از ۱۷۴ هزار تن گوشت گرم مرغ تولید شده است.

وی ادامه داد: این تعداد جوجه‌ریزی در خراسان رضوی نسبت به سال قبل از آن که ۷۶.۷ میلیون قطعه ثبت شده است معادل ۱۹.۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: امسال نیز میزان تولید به میزان و روال خوبی انجام شده و خرید بیش از چهار هزار تن مرغ برای منجمد و ذخیره‌سازی در استان با هدف حمایت از مرغداران انجام شده است.

روزانه ۴۰۰ تن گوشت مرغ در خراسان رضوی مصرف می‌شود و هزار و ۴۰۰ واحد تولیدکننده مرغ گوشتی با ظرفیت تولید هر دوره ۲۶ میلیون قطعه در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارند./ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید