اسلایدراقتصادی

افتتاح واحد تولید لامپ‌های هالوژن خودرو در شهرک فناوری‌های برتر مشهد

با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : برای نخستین بار در کشور خط اتوماتیک تولید لامپهای هالوژن خودرو در شهرک صنعتی فناوریهای برتر مشهد همزمان با سالروز ولادت امام حسین(ع) به بهره برداری رسید.

به گزارش صدای مشهد؛ « علی رسولیان » در مراسم افتتاح خط تولید این واحد فناورانه ، افزود : برای ایجاد این واحد تولیدی اعتبار ارزی بالغ بر ۱.۵ میلیون یورو و اعتبار ریالی بیش از  ۴۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

وی عنوان کرد : این مجموعه با اشتغال مستقیم ۳۰ نفر و غیر مستقیم ۶۰ نفر قادر خواهد بود با ظرفیت  بی نظیر سالیانه   ۹ میلیون عدد انواع لامپ هالوژن خودرو در اندازه‌ها وشکل‌های متفاوت را تولید کند.

معاون وزیر صنعت و معدن، تجارت در ادامه با بازدید از تنها تولید کننده انحصاری دیودهای ال ای دی با مجموعه کالایی(SMD-DIP-COB) و همچنین تولید کننده پنل های روشنایی ، بیان نمود : این شرکت دانش بنیان  با هدف ایجاد صنعتی کارآمد و هایتک برای اولین بار در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در نشستی با حضور مسئولان استانی و نیز طرح مشکل تامین زمین برای شرکتهای دانش بنیان را از دیگر رویکردها در حمایت از این شرکتها دانست و گفت : در این راستا تاکنون ۱۰۰ شرکت دانش بنیان زمین مورد نیاز برای استقرار در شهرکهای صنعتی را دریافت کرده اند تا فعالیت تولیدی خود را آغاز کنند.

رسولیان ، برای پیگیری اخذ مجوز توسعه ۱۰۰ هکتاری شهرک صنعتی “ماشین سازی و فناوریهای برتر” در اطراف مشهد برای استقرار شرکتهای دانش بنیان در سطح ملی قول مساعدت داد و افزود: در صورت موافقت استان خراسان رضوی، این مهم به جد در سطح ملی پیگیری و محقق می شود.

شهرک ماشین سازی و فناوری‌های برتر مشهد ۱۶۰ هکتار است که برای واگذاری به واحد‌های صنعتی تاکنون ۳۵۵ قرارداد منعقد و واحد‌ها مستقر شده اند، از این تعداد ۵۵ واحد خدماتی، ۸۰ واحد کارگاهی و ۲۲۰ واحد صنعتی هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید