اسلایدراقتصادی

رشد ۶.۴ درصدی تشکیل تعاونی در دولت سیزدهم

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بیش از ۶ هزار تعاونی در دولت سیزدهم تشکیل شده است، گفت: این نشان از رشد ۶.۴ درصدی تشکیل تعاونی در دولت دارد.

به گزارش صدای مشهد حامد ویس کرمی در نشست خبری که به منظور ارائه برنامه‌ها و اقدامات دولت در بخش تعاون در محل اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: دولت افزایش ظرفیت تعاون در کشور را در برنامه‌های خود قرار داده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تعاون تنها مدل اقتصادی دنیا است که تمام شهود مردمی سازی را اعم از مالکیت، مدیریت، نظارت و قاطعیت را در کنار هم دارد، افزود: امسال به دنبال توسعه بخش تعاون در کشور هستیم و رویکرد توسعه را از تک وجهی به سه وجهی تغییر خواهیم داد.

وی همچنین بیان کرد: رهبر انقلاب فرمودند تعاون سرانگشت گره گشایی در کشور است؛ از این رو تعاون راه حل همه جانبه نگر در کشور است.

ویس کرمی با اشاره به اینکه بیش از ۶ هزار تعاونی در دولت سیزدهم تشکیل شده است، افزود: این نشان از رشد ۶.۴ درصدی تشکیل تعاونی در دولت دارد. در این دولت ۱۷۳ هزار فرصت شغلی ایجاد شده و رشد اقتصادی ۸.۶ درصدی را شاهد هستیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ۲۵۰۰ شرکت تعاونی در دولت سیزدهم با اشتغال زایی بیش از ۶۲ هزار نفر و سرمایه گذاری ۲۵ هزار میلیارد تومانی صورت گرفته است.

وی افزود: به ۹۶۸ طرح روستایی به مبلغ ۱,۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که منجر به ایجاد ۱۲ هزار شغل روستایی شد.

ویس کرمی با اشاره به اینکه ۶۲ تعاونی دانش بنیان با عضویت بیش از ۱۵۰۰ نفر از فرهیختگان کشور تشکیل شده است، افزود: میزان صادرات بخش تعاون در دولت سیزدهم با رشد ۱۴ درصدی مواجه و بیش از ۳.۹ میلیارد دلار در حوزه تولیدات کشاورزی و صنعتی در کشور صادرات انجام شد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با خاطر نشان کردن اینکه توسعه منابع مالی و تسهیلاتی بخش تعاون در کشور، برنامه مهم دولت سیزدهم است، گفت: بر همین اساس تفاهم‌نامه ۸ هزار میلیارد تومانی بین معاونت تعاون وزارت تعاون، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری منعقد شد و این تفاهم‌نامه نسبت به تفاهم‌نامه سال گذشته ۱۰۶ درصد از نظر عددی رشد داشت.

وی افزود: حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان و حداکثر ۳۵ هزار میلیارد تومان به منابع تسهیلاتی بخش تعاون افزوده خواهد شد و بانک‌های دیگر نیز ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات اضافه خواهند داشت.

ویس کرمی یادآور شد: واگذاری بنگاه‌های دولتی با اولویت بخش تعاونی، از جلوه‌های مردمی سازی اقتصاد است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید