شهری

ارائه بسته‌های تشویقی به مالکان خانه‌های تاریخی برای حفظ میراث فرهنگی

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری مشهد از ارائه بسته های تشویقی به مالکان خانه های تاریخی مشهد به منظور نگهداری از میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای مشهد، “علی رضازاده همدانی” در بازدیدی از دو خانه تاریخی زرگران و موسوی پریشانی وهمچنین خیابان و تونل ارگ مشهد اظهار کرد: طبق مصوبه دولت که در سال ۱۳۸۴ ابلاغ شده، دو هزار و ۶۶۷ هکتار بافت تاریخی درون فضای شهری مشهد جای گرفته است که دارای سابقه طولانی و تاریخ درخشانی بوده که باید برای حفظ ونگهداری آن تلاش شود.

وی درخصوص بافت های تاریخی مشهد افزود: در این شهر بافت های تاریخی به چند دسته معابر، گذرگاه ها وخیابان دسته بندی می شوند؛ گذرگاه ها نیز شامل گذرگاه های تشرف، رویداد محور و فرهنگی است که گذرگاه رویدادمحور نیز شامل گذرگاه های اجتماعی، انقلابی و مذهبی هستند.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری مشهد بیان داد: در ابتدا مهمترین هدف ما بررسی سبقه و سیاق فرآیندهای مصوبه شورای شهر است که ارائه بسته تشویقی و دادن تسهیلات به مالکین ابنیه تاریخی را شامل می شود و همچنین قصد داریم تا نحوه انجام فعالیت‌ها را از نزدیک ببینیم و بتوانیم برای سایر موضوعات در راستای حفظ و نگه داری ابنیه تاریخی شهر مشهد برای سال آینده تصمیم گیری کنیم.

رضاراده‌همدانی با اشاره به محوریت های مهمی که در دستورکار سازمان بازآفرینی قرار دارد، گفت: نگهداری تونل خیابان ارگ مشهد به عنوان محله تاریخی، گسترش و نحوه مطالعه بر روی بافت های تاریخی، ارائه بسته های تشویقی به مالکینی که قصد نگهداری از بنای خود را دارند و نحوه مواجه با جدارهای عمومی برای ایجاد فرآیندهای اجتماعی و فرهنگی و رویداد محور و همچنین محله پایین خیابان به عنوان بافت غیرمنسجم امروزی جزو مهمترین مواردی هستند که قصد داریم بر روی آن در سال جدید متمرکز شویم.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری مشهد همچنین در خصوص بازدید از خانه های تاریخی زرگران و موسوی زاده و خیابان و تونل ارگ مشهد نیز بیان کرد: مالکین این دوخانه طبق توافق نامه و بررسی های کمیته بازآفرینی مجوزهای لازم را در یافت کرده اند و به زودی این با حفظ هویت تاریخی به بهره برداری خواهند رسید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید