اجتماعی

آینده سازان ایران را دریابید | همه ارکان کشور باید در خدمت تعلیم و تربیت باشند

معاون پرورشی اداره كل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: نسل پنجم انقلاب شاید از نسل اول انقلاب بصیرت و همت بیشتری دارند، امروز باید توجه و گفتگوی بیشتری با بچه‌های دهه‌هشتاد و نود داشته باشیم و همه اركان كشور باید در خدمت تعلیم و تربیت باشند.

به گزارش صدای مشهد، حجت الاسلام حسین پورثانی در گفتگو با برنامه «فجرآفرینان» رادیو انقلاب اظهار کرد: امسال روز ۲۲بهمن هوای مشهد بسیار سرد بود و در هنگام راهپیمایی برف می‌بارید، اما مردم مشهد پرشور در راهپیمایی شرکت کردند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی افزود: پیامی که این راهپیمایی داشت این بود که مردم ما همیشه و در همه حال پای کار نظام هستند و مصصم‌تر از قبل از انقلاب حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز نسل پنجم انقلاب شاید از نسل اول انقلاب بصیرت و همت بیشتری دارند، امروز باید توجه و گفتگوی بیشتری با بچه‌های دهه‌هشتادی و دهه‌نودی داشته باشیم و همه ارکان کشور باید در خدمت تعلیم و تربیت باشند.

حجت الاسلام پورثانی اضافه کرد: وقتی ما به خود دانش‌آموز نقش می‌دهیم بچه‌ها بهتر از ما کار را انجام می‌دهیم از این رو باید دانش‌‌آموز محوری را در اولویت کارها قرار دهیم.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی افزود: کسی که آینده را قرار است بسازد همین دانش‌آموزان و نوجوانان هستند بنابراین آموزش و پرورش باید دانش آموز را برای ایفای نقش و اثرگذاری آماده کند از این رو باید دانش‌آموز را با این نگاه تربیت کنیم.

وی افزود: اگر در سن نوجوانی که سن رشد و شکل‌گیری هر چیزی را به نوجوانان یاد بدهیم و نهادینه کنیم در حقیقت دانش‌آموز را برای آینده آماده کردیم.

حجت الاسلام پورثانی خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم که دانش‌آموزان را بشنویم اما تمام ارکان جامعه باید این کار را انجام دهند و با دانش آموز ارتباط برقرار کنند و او را بشنوند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموز امروز در برخی حوزه‌ها از ما جلوتر است به دلیل ضعف اطلاعات و ضعف فضای مشترک از این رو باید این ضعف فضای مشترک را به نوعی جبران کنیم.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی تاکید کرد: هنوز فضای ارتباطی ما به سمت رسانه‌ای شدن نرفته است بنابراین باید هم مربیان آموزش ببینند هم اینکه تولید محتوی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه تقربیا بالای ۸۰ درصد دانش‌آموزان ما بازی‌های رایانه‌ای می‌کنند، تشریح کرد: برای یکی از این بازی‌ها ۲۰ برابر وزارت ارشاد هزینه شده است بنابراین وقتی می‌خواهیم برای بچه‌های این ضعف را جبران کنیم می‌بینیم ما چقدر در تولید محتوی ضعیف هستیم این در صورتی است که دست دشمن پر است در عرصه بازی، محتوی درسی و محتوی غیر درسی ما نتوانستیم ظرفیت‌ها را ایجاد کنیم البته با ایجاد پارک دیجیتال، محتوی‌سازی، تربیت مربی و بسترسازی باید بیش از گذشته کار کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید