سیاسی

آیت‌الله علم‌الهدی: قرارگاه مواسات باید نقطه اتکای خانواده‌های آسیب‌پذیر باشد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: قرارگاه مواسات باید به عنوان نقطه اتکای خانواده‌های آسیب‌پذیر فعالیت داشته باشد.

به گزارش صدای مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز سه‌شنبه در  مراسم آغاز مرحله دوم رزمایش همدلی و احسان در مشهد افزود: پس از منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم شکل گیری رزمایش همدلی، این قرارگاه در خراسان رضوی نیز فعال شد و مرحله اول رزمایش اجرایی گردید.

وی ادامه داد: مرحله دوم این رزمایش نیز در سه موقعیت اجرا می‌شود که امروز اولین مرحله آن اجرا شد و طی دهه ولایت و ماه محرم نیز سایر مراحل آن اجرا خواهد شد.

امام جمعه مشهد گفت: باید تلاش شود مردم در برهه‌های مختلف بتوانند زندگی متعادل خود را داشته‌ باشند.

شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: با شیوع ویروس کرونا، همه حوزه‌های خدماتی درگیر شدند، شهرداری مشهد نیز جدا از خدمات مستقیم با نمایان شدن اثرات اجتماعی کرونا درگیر خدمات ویژه شد.

محمدرضا کلایی افزود: در ادامه همراهی با مردم در اموری که مربوط به شهرداری بود نظیر عوارض و واحدهای تجاری موقت معافیت‌هایی اعمال شد.

وی ادامه داد: همچنین با موافقت شورای اسلامی شهر مشهد، حمایت‌های خاص از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا صورت گرفت.

شهردار مشهد گفت: همچنین در مرحله اول رزمایش همدلی، شهرداری مشهد تامین ۶۵ هزار بسته حمایتی را عهده دار شد و این برنامه‌ها ادامه دار خواهد بود.

وی افزود: در زمینه همدلی هرکاری از دستمان برآید، باید انجام دهیم، باید همدلانه این بحران را پشت سر بگذاریم که البته تا کنون مردم و دستگاه‌های اجرایی مشهد و استان در این زمینه نمره قبولی گرفته‌اند.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: با شیوع ویروس کرونا مشکلات متنوعی برای اقشار آسیب پذیر رخ داد از این رو با دستور رهبر معظم انقلاب رزمایش مواسات انجام شد و قرارگاه مواسات و همدلی در استان فعالیت خود را آغاز کرد.

سیدعبدالله ارجاعی افزود: در مرحله اول این رزمایش در این استان بیش از ٣٠ هزار بسته کمک معیشتی به ارزش هر بسته سه میلیون ریال به صورت رایگان بین نیازمندان توزیع شد و در دومین مرحله نیز ۹۰ هزار بسته توزیع خواهد شد.

اولین مرحله رزمایش همدلی پس از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به مناسبت نیمه شعبان و تاکید معظم له به لزوم کمک مومنانه به نیازمندان و در راستای کاهش آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی کرونا، در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار شد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید