اسلایدریادداشت

آیا استیضاح وزیر صمت آخرین راه حل نهایی است؟

یادداشتی درباب استیضاح فاطمی امین

هم زمان با استیضاح قریب الوقع سید رضا فاطمی امین وزیر صمت که در مورد این امر مهم چند نکته را عرض بیان شود چرا که باید این استیضاح را تیر به خود دانست ونه تیر آخر؟

یک مورد خاصی که در مورد وزیر صمت به چشم می‌آید وزیری از جنس صمت بود او که تمام مدت کاری و شغلی خود را در وزارت صمت و برخواسته از بدنه این وزارت خانه بوده امروز تمام قد در مقابل شفافیت که راه را بر اختلاس گران و رانت خواران میبندد قرار گرفته است.

باید اذعان نمود که در این مدت زمان کوتاه نگاهی بیندازید وزیر محترم صمت چه گامهای علمی و عملی بزرگی برداشته شد و مخصوصا اینکه ایشان بت شکنی در وزارت صمت بوده است.

شفافیت حلقه گمشده وزارت صمت

استیضاح با دلایل بسیار کمرنگ و ضعیف که در راس ان افزایش قیمت خودرو و لوازم خانگی و سایر اقلام در راس دلایل استیضاح بود که اساسا به وزارت صمت وامروز وابسته نبوده است و مربوط به سایر نهادها و وزارتخانه هاو مسبوق به سابقه می باشد.

دوم بدهی های صنعت بیمه که بازهم متعلق به گذشته و قسمت عمده هم سررسید نشده است.

سوم وضعیت وخیم برخی اقلام که داد مردم را به صدا درآورده است و صد البته بازهم دولت سیزدهم هر چند مقصر است ایا همه تقصیرها برگردن دولت سیزدهم و وزارتخانه صمت است. آیا استیضاح اخرین راه حل نهایی است؟

چرا از وزیر صمت باید حمایت کنیم؛

اول دولت سیزدهم یکسال دیگر با اتمام زمان صدارت خود فاصله دارد و این تغییر به شکل خطرناکی روی افزایش قیمتها و سایر قیمت ها اثر سو و منفی خواهد داشت.

دوم نگاهی به افزایش علمی و عملی تمام شاخص ها نشان دهنده آن است که عملکرد منطقی ومثبتی این وزارتخانه تا امروزداشته است .

سوم طرح عظیم شفافیت طرحی فرا زمانی و مکانی و منطقه ای است که باید اجرا شود تا اثرات مثبت و مفید ان بر روی اقتصاد ما اثر خود را خواهد گذاشت.

اینده نشان خواهد داد که طرح شفافیت میتواند انقلابی در اقتصاد وحتی سیاست ما ایجاد نماید . ایمان داریم شفافیت در وزارت صمت میتواند به شفافیت در نظام اقتصاد و اینده نظام منتهی شود.

مطمئن هستیم که شفافیت اسلحه ای است که فقط وفقط زمان ماشه آن را خواهد کشید و اثرات مثبت و مفید و گسترده آن را بزودی خواهیم دید.

مهدی رضایی| فعال حوزه تجارت

برای جناب آقای وزیر و تیم همراهشان آرزوی موفقیت مینمایم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید