اسلایدرفرهنگی

آغاز فعالیت «سرزمین علم و فناوری» در مشهد | مکان های شهری که اتفاقات تاریخی در آنها رخ داده باید نمادهایی برای روایت تاریخ باشند

مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: در دهه‌فجر امسال فعالیت «سرزمین پارك و علم و فناوری» آغاز شده است.

به گزارش صدای مشهد، محمد حسین‌زاده در گفتگو با برنامه «در هوای بهمن» رادیو انقلاب اظهار کرد: پیرامون آشنایی نسل جوان خصوصا دانش‌آموزان با دستاوردهای عملی طرح بسیار خوبی از سوی پارک علم و فناوری مطرح شده به نام «سرزمین پارک و علم و فناوری» که در آن به صورت روایتگری و نمایشی دانش‌آموزان با دستاوردهای علمی آشنا می‌شوند و از دهه فر فعالیت آن شروع شده و ادامه دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره به لزوم معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی به دانش آموزان و نسل جوان افزود: اردوی راهیان پیشرفت نیز طرح بسیار خوبی است که از چند ماه گذشته در استان خراسان رضوی نیز شروع شده است.

حسین‌زاده گفت: در بافت شهرها به خصوص مکان‌هایی که تاریخ انقلاب رقم خورده مثل بیمارستان امام رضا(ع)، میادین و چهار‌راه‌های بسیاری که ترورهای منافیق رخ داده یا در همین اغتشاشات اخیر، در چند نقطه از شهر مشهد که حوادثی از جمله شهادت چند مدافع امنیت اتفاق افتاد باید طرحی را داشته باشیم که روایت مجاهدت آن شهید و روایت خیانت و ظلم دشمن را بگوییم.

وی ادامه داد: در این صورت دیگر دشمن نمی‌تواند تحریف کند و جای شهید و دشمن را عوض کند. ما در حوزه معماری نیز باید اتفاقات انقلابی و اسلامی را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: سال ۱۳۱۴ در مسجد گوهر شاد رضاخان بین ۷۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر را شهید کرد(روایت آمار شهدای مسجد گوهرشاد در منابع مختلف بسیار متفاوت ذکر شده است و برخی تا ۶ هزار شهید را هم ذکر کرده اند)، اما هیچ نمادی در مسجد گوهرشاد کار نشده است و باید به موضوعاتی از این دست بپردازیم.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید