شهری

آغاز ساخت برج ارتباطات جهانی مشهد در سال ۱۴۰۲

شهردار مشهد گفت: مطالعات برج ارتباطات جهانی مشهد در حال انجام است که در صورت موافقت شورای شهر، عملیات اجرایی آن را در سال آینده آغاز می‌کنیم.

به گزارش صدای مشهد، “سید عبدالله ارجائی” در مراسم رونمایی از پایگاه اینترنتی ۴ زبانه جهانشهر اظهار کرد: دی ماه یادآور خاطرات تلخ و‌شیرین زیادی برای ملت ایران است؛ دی ماه سال ۱۳۵۷ اوج درگیری‌های انقلابیون و عوامل رژیم پهلوی در مشهدالرضا (ع) و دیگر شهرهای ایران بود.

وی افزود: از آبان ماه تظاهرات و تحصن ها در مشهد رنگ و بوی تازه گرفت و در ۲۳ آذرماه حمله دژخیم های پهلوی به بیمارستان امام رضا(ع) و کودک کشی در کارنامه پهلوی ثبت شد؛ با آغاز دی ماه انتخابات در مشهد فزونی گرفت و حرکت های مردمی رنگ و بوی تازه پیدا کرد و اوج آن نیز در نهم و دهم دی یا یکشنبه خونین بود.
شهردار مشهد بیان کرد: نهم دی ماه یادآور حوادث دیگری بعد از انقلاب همچون فتنه ۸۸ در ۹ دی است که توسط مردم انقلابی خاموش شد و علی رغم اینکه هشت ماه به طول انجامید اما خسارات آن از جنگ تحمیلی هشت ساله بیشتر بود؛ ملت بصیر ایران با لبیک گفتن به ندای رهبری توانستند این فتنه عظیم را در کوتاهترین زمان خنثی کنند.
ارجائی خاطرنشان کرد: روز مقاومت و ایثار و روز بصیرت روزی است که مردم نشان دادند پای انقلاب هستند همچنین مناسبت دیگر در این ایام روز ۱۳ دی مان سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و هم رزم معظم او شهید ابومهدی المهندس است.
وی اضافه کرد: یکی از اقدامات دوره ششم مدیریت شهری، تقویت دیپلماسی شهری است؛ یکی از پروژه‌های ما در این زمینه، چهار زبانه شدن پایگاه اطلاع رسانی شهرداری و راه‌اندازی پورتالی بین‌المللی با عنوان جهانشهر است که امروز اجرایی شد؛ امیدواریم تا پایان سال مرکز دیپلماسی شهری مشهد نیز راه اندازی گردد.
شهردار مشهد تصریح کرد: یکی از اقدامات ما در دوره ششم مدیریت شهری، تقویت ارتباطات در عرصه دیپلماسی شهری است و یکی از پروژه‌های ما در این زمینه، چهار زبانه شدن پایگاه اطلاع رسانی شهرداری است و به زودی زبان اردو نیز افزوده خواهد شد. همچنین در آینده نزدیک شاهد افتتاح مرکز دیپلماسی شهری در مشهد و ساخت برج ارتباطات جهانی خواهیم بود.
ارجائی گفت: یکی از مطالبات زائران عرب زبان از شهرداری افزوده شدن زبان عربی به تابلوهای راهنمای شهری است که خواهشمندم این موضوع مورد بررسی کارشناسی قرار بگیرد زیرا مشهد سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر است که ۱۰ درصد آن خارجی و عمدتا عرب زبان هستند.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه اختصاصی در ترکمنستان ادامه داد: از حدود هشت ماه قبل میزهای دیپلماسی میان مشهد و کشورهای همسایه آغاز شده و امروز به بلوغ خوبی رسیده و مسائل تخصصی در حوزه اقتصادی، شهری و گردشگری مورد بررسی کارشناسی قرار می گیرد و وارد چرخه اجرایی شهرداری می شود.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید