سیاسی

آتش اغتشاشات به گلستان پیشرفت و آبادانی تبدیل خواهد شد

بیانیه اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی

اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در بیانیه ای ضمن تجدید پیمان با آرمان های امامین انقلاب و حمایت از مسئولان اجرایی و قضایی، اغتشاشات و حوادث اخیر را محکوم کردند.
به گزارش صدای مشهد، روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با صدور بیانیه ای در واکنش به اغتشاشات و حوادث اخیر، ضمن تجدید پیمان با آرمان های امامین انقلاب و حمایت از مسئولان اجرایی و قضایی، مواردی همچون حل مشکلات معیشتی مردم و نیز مدیریت عالمانه فضای مجازی را خواستار شدند.
در این بیانیه برخورد قاطع با عوامل خارجی و صحنه گردانان اصلی اغتشاشات و عمال داخلی آنها، پیگرد قانونی افرادی که گفتارشان سبب سوق اعتراض به اغتشاش و خشونت شده نیز آمده است.
در ادامه به پرهیز از کردار و گفتاری که سبب سوء استفاده دشمنان می شود در کنار هدایت و راهنمایی و برخورد پدرانه با جوانانی که در نتیجه هیجانات جوانی در اغتشاشات شرکت داشتند نیز اشاره شده است.
متن بیانیه از قرار زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
از سپیده دم طلوع فجر نهضت مقدس اسلامی ملت ایران، جبهه کفر به سرکردگی آمریکای جنایتکار، اروپای خبیث، رژیم منحوس صهیونیستی و برخی مزدوران منطقه ای تمام توان خود را به کار گرفتند تا این چراغ پرفروغ که نورامید را در دل ملت های مظلوم و مستضعف تابانده بود، خاموش نمایند. نظام مقدس اسلامی مظلومانه اما مقتدرانه با باور راسخ به وعده نصرت الهی در برابر این حجم انبوه از توطئه ها و دشمنی‌ها ایستاد و آن مصیبت‌ها را از سر گذراند. این نهال نوپا در دل توفان‌های بنیان‌کن استوار ماند و به درختی تنومند تبدیل شد.
اینک بار دیگر، دشمنان تلاش کردند آنچه را بارها در برابر قدرت انقلاب اسلامی آزموده بودند، یک بار دیگر بیازمایند. همه عِدّه و عُدّه خود را به میدان آوردند و از هر نیرنگ و جنایتی فروگذار نکردند تا به خیال خام خود نظام اسلامی را درگیر مشکلات، مسئولان را خسته و مردم را ناامید نمایند. آنان بی شرمانه بهترین و پاک ترین فرزندان ملت، بسیجیان و روحانیان را آماج حمله‌های فیزیکی و روانی خود قرار دادند غافل از اینکه بسیجیان روزها و شب‌ها را در آرزوی پیوستن به همسنگران شهیدشان می‌گذرانند و روحانیان رهروان راه عالمان فرهیخته ای هستند که رساله علمیه و عملیه خود را با مرکب خون نگاشتند.
هر چند حوادث دو ماه گذشته دل هر انسان آزاده‌ای را که دل در گرو سربلندی این آب و خاک دارد، به درد آورد، اما دشمنان آگاه و عوامل غافل و بی جیره و مواجب داخلی آنان باید بدانند این انقلاب که از سرچشمه زلال آموزه‌های وحی محمدی و دریای معارف علوی سیراب شده و با هدایت علمی و عملی عالمان فرزانه و شهیدان سرافراز بالیده است از این گردنه نیز عبور خواهد کرد و بار دیگر آتش اغتشاشات را به گلستان پیشرفت و آبادنی این مرز و بوم تبدیل خواهد کرد؛ هر چند قصور و تقصیر امروز خواص بی بصیرت را از یاد نخواهد برد.
ما اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی بار دیگر با آرمان های امامین انقلاب تجدید پیمان کرده و ضمن حمایت از همه مسئولان اجرایی و قضایی، از آنان می خواهیم این موارد را وجهه همت خود قرار دهند:
۱. همه توان خود را در جهت حل مشکلات معیشتی مردم بویژه اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر به کار بندند و با پرهیز از فرافکنی و دادن وعده‌هایی که انجام آنها حداقل در کوتاه مدت میسر نیست، به ایجاد امید در جامعه به عنوان مهم ترین راهبرد نظام اسلامی در شرائط کنونی کمک کنند.
۲- مدیریت فضای مجازی را عالمانه و با در نظر گرفتن همه جوانب در اولویت قرار دهند.
۳. با عوامل خارجی و صحنه گردانان اصلی اغتشاشات و عمال داخلی آنان با قاطعیت برخورد کنند.
۴. کسانی را که با گفتار خود زمینه را برای سوق دادن اعتراضات به اغتشاش، خشونت و ترور فراهم کردند، مورد پی‌گرد قانونی قرار دهند.
۵. ضمن تلاش در جهت هدایت و راهنمایی جوانانی که در نتیجه هیجانات جوانی وارد اغتشاشات شدند، با آنان برخوردی پدرانه و مشفقانه داشته باشند.
۶. از هر گونه کردار و گفتار که دست مایه سوء استفاده دشمنان شود، پرهیز کنند.
در پایان برای شهیدان انقلاب اسلامی بویژه شهدای اخیر امنیت از درگاه خداوند علو درجات را مسئلت می نماییم و شهادت دو شهید اخیر حوادث مشهد، بسیجیان فداکار «حسین زینال‌زاده» و «دانیال رضازاده» را تسلیت عرض می کنیم.
اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید