اسلایدراقتصادی

۹ معین اقتصادی مشهد اخطار گرفتند

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار شهرستان مشهد گفت: از مجموع ۳۱ معین اقتصاد مقاومتی این شهرستان ۹ معین که در چارچوب توافق شده، عملکرد قابل قبولی نداشتند اخطار دریافت کردند.

به گزارش صدای مشهد، شکوه میرشاهی سه‌شنبه شب در حاشیه نشست معین های اقتصادی شهرستان مشهد افزود: در صورتی که این ۹ معین اقتصادی نسبت به اصلاح روند فعالیت خود در قالب‌های مورد توافق نظیر امور فرهنگی، کارآفرینی، راه اندازی واحدهای راکد یا خدمات بهداشتی و آموزشی اقدام نکنند با داوطلبان جدید که خواستار فعالیت در حوزه معین اقتصادی فرهنگی در مشهد هستند جایگزین خواهند شد.

وی فعالیت این ۹ معین اقتصادی شهرستان را با محوریت بانوان عنوان کرد و ادامه داد: فعالیت معین‌ها در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و اقتصادی است و فعالیت در حوزه اشتغال آفرینی، راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی راکد یا نیمه فعال و شناسایی کسب و کارهای جدید برای اهالی بومی یک منطقه مورد تاکید فرمانداری است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار شهرستان مشهد در خصوص نحوه رصد فعالیت این معین‌ها گفت: این بنگاههای فرهنگی و اقتصادی مکلف به ثبت عملکرد خود در سامانه نهاد اقتصاد مقاومتی استان هستند و از این طریق عملکرد آنها پایش می‌گردد.

وی افزود: مدل مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی الگویی است که استاندار سابق خراسان رضوی با همت همه ارکان حاکمیت و فعالان اقتصادی آن را ایجاد کرد.

میرشاهی ادامه داد: معین‌های اقتصاد مقاومتی به صورت داوطلبانه در طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان مشارکت دارند و به هیچ عنوان بخشنامه یا دستورالعمل دولتی در این ارتباط صادر نشده که فعالان اقتصادی را ملزم به مشارکت در این طرح‌ها کرده باشد.

شهرستان مشهد با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی، رضویه و احمدآباد است که از این تعداد سه میلیون نفر در شهر مشهد و ۵۰۰ هزار نفر در حدود ۴۰۰ روستای این شهرستان سکونت دارند./ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید