شهریصدای محلاتمنطقه دو

انجام مطالعات احداث سه مرکز فرهنگی در بولوار توس

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: مطالعات احداث سه مرکز فرهنگی برای بولوار توس در حال انجام است.

به گزارش صدای مشهد، “یوسف اسماعیل‌زاده” در حاشیه نشست مردمی مدیران شهری با شهروندان منطقه دو اظهار کرد: قالب درخواست‌هایی که از سوی مردم منطقه در این نشست مطرح شد، مربوط به زیرساخت‌های حمل و نقلی بود.

وی ضمن اشاره به دیگر درخواست‌های مطرح شده، افزود: آستان قدس رضوی در این منطقه زمین‌های بزرگ مقیاسی در اختیار دارد که کاربری ندارد و با توجه به اینکه خالی است بعضا مشکلاتی را برای ساکنین ایجاد کرده است؛ در این راستا امیدواریم مجموعه مدیریت شهری این امر را از آستان قدس رضوی به صورت جدی پیگیری کند تا موضوع تعیین تکلیف شود.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: اقدام خوبی که در همین زمینه با مشارکت آستان قدس رضوی و مدیریت شهری صورت گرفت؛ احداث مجموعه و زمین چمن ورزشی در توس ۵۷ بود که اقدام خوبی بود لذا هم‌اکنون هم رایزنی‌ها توسط همکارانم در تربیت بدنی، منطقه دو و آستان قدس رضوی در حال انجام است تا این زمین به مجموعه سرپوشیده و چند منظوره تبدیل شود.

اسماعیل‌زاده ضمن اشاره به اینکه مردم حاشیه شهر به خصوص در بولوار توس مردم مظلومی هستند و مطالبات بر حقی دارند، تاکید کرد: سرانه فضاهای فرهنگی و ورزشی در این مناطق نسبت به دیگر فضاهای شهری پایین تر است. به طور مثال در مناطق برخوردار شهری شاهد وجود باشگاه‌های خصوصی و مجموعه‌های زیرساختی گوناگون هستیم اما در این منطقه با توجه به محرومیتی که وجود دارد کمتر دیده می‌شود. باید گفت در حال حاضر بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد نیمی از خدمات شهر در حوزه زیرساختی و عمرانی به حاشیه شهر اختصاص یافته است.

وی با اعلام اینکه مطالعات احداث سه مرکز فرهنگی برای بولوار توس در حال انجام است، خاطرنشان کرد: وجود «کارتن خواب‌ها» یکی دیگر از مطالبات مردم در این نشست بود؛ موضوع جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها برعهده شهرداری نیست اما در زمینه احداث گرمخانه، جمع‌آوری متکدیان و حتی جمع‌آوری معتادان متجاهر ما همکاری ‌می‌کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه بهبود اعتبارات مساجد هم بحث و تبادل نظر صورت گرفت که در حال رایزنی هستیم و این امر به محض تایید اعتبارات و موافقت‌نامه‌ به منطقه ۲ ابلاغ خواهد شد.

اسماعیل‌زاده با اشاره به عملکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه گفت: منطقه دو یکی از مناطق محوری شهر مشهد است و با توجه به وجود میدان شهداء، میدان فردوسی، بولوار فردوسی، مناطق پیرامونی و وسعت بزرگ آن؛ منطقه ویژه‌ای است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید