اسلایدراقتصادی

۵۰درصد از کارگاه های تولید کفش تعطیل شده اند

دبیر اتحادیه صنف کفاشان مشهد گفت: کارگاه های ما در سه بخش بچگانه، زنانه و مردانه بین ۱۵۰۰ تا ۲ هزار است که در حال حاضر تقریبا ۵۰ درصد از آنها نیمه فعال هستند و تولید چندانی ندارند.

اسماعیل پورملائکه دبیر اتحادیه صنف کفاشان مشهد در توضیح وضعیت بازار تولید کننده کفش در پی شیوع بیماری کرونا گفت: متاسفانه در پی شیوع بیماری کرونا صنف تولید کنندگان کفش هم به مانند اکثر اصناف این روزها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

وی افزود: واحدهای تولیدی ما هم مستثنی از اتفاقاتی که این روزها در بازار واقع شده است نبوده است مخصوصا واحدهایی که در مجتمع های تجاری و پاساژ ها واقع شده اند فضای کسب و کارشان شدیدا دچار اسیب شده است.

پورملائکه ادامه داد: واحدهای تولیدی ما هم به تبع این که در این مدت تقریبا هیچ خروجی نداشته اند هم آسیب دیده اند و در این میان بیشترین ضربی این اتفاقات نسیب کارگران شده است. در این میان مغازه هایی که استیجاری بودند به دلیل اینکه یا تعطیل بودند یا فروش چندانی نداشتند خیلی متضرر شده اند.

وی افزود: در این میان تهیه مواد اولیه مشکلاتی را بر مشکلات این صنف ایجاد کرده است چون تقریبا بیش از ۶۰ درصد از مواد اولیه مورد نیاز ما وارداتی است که با توجه وضعیت تحریم ها همکاران من را دچار سختی کرده است. چون متاسفانه ما در واردات برخی مواد اولیه گاهی تا حدود ۱۰۰ درصد هم افزایش قیمتی داشته ایم.

اسمائیل پور ملائکه ادامه داد: خوشبختانه سرانه مصرف کفش در کشور ما وضعیت خوبی دارد و از آنجایی که تمایل شهروندان ما بیشتر استفاده از کفش ایرانی است این قضیه خود به خود از ورود کفش های خارجی ممانعت کرده است مگر کفش های تخصصی مثل کفش های کوه یا فوتبال که هنوز کماکان وارد می شوند.

وی در توضیح بازار صادرات کفش های ایرانی گفت: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت صادرات فعال است و از آن جایی که کفش ایرانی کفش خوبی است در کشورهای افغانستان، عراق و…از رونق خوبی برخوردار است.

دبیر اتحادیه صنف کفاشان مشهد ادامه داد: متاسفانه در این مدت یک ساله که شیوع بیماری کرونا می گذرد تقریبا هیچ حمایتی از صنف ما نشده است و با سنگ اندازیها و مانع تراشی های زیادی هم که از سوی بانکها انجام می شود اتفاقی را که ما از آن انتظار داریم تا بتوانیم بازار را زنده نگه داریم نیفتاده است.

وی افزود: تا جایی که کارگاه های ما در سه بخش بچگانه، زنانه و مردانه بین ۱۵۰۰ تا ۲ هزار است که در حال حاضر تقریبا ۵۰ درصد از آنها نیمه فعال هستند و تولید چندانی ندارند و حتی برخی از کارگاه های تولید کفش که از شب عید تعطیل کرده اند متاسفانه هنوز نتوانسته اند فعالیتشان را از سر بگیرند.

منبع: قدس آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید